Dags att rensa!

Jag har på senare tid känt mig lite avslagen gentemot agilityn, och när jag tänker efter är det nog dags att rensa lite bland bloggarna på min reader och vara mer selektiv med det jag läser på listan. För jag vill verkligen inte komma till insikten att agilityn inte är en sport för alla!

Jag är väl medveten om att jag inte är något större hot i konkurrensen med tanke på min träningsfrekvens,   den är helt styrd av mitt liv som ensamstående mamma med hus och företag.

Alternativet är ju att inte tävla alls, och det har hittills inte  känts aktuellt.  Jag har in i det sista klamrat mig fast vid att jag inom agilityn  i alla fall kan tävla enligt mina egna förutsättningar. Men på sistone har jag faktiskt påverkats lite av allt tjafs på listan och dessa rapiga blogginlägg!

Det fyndiga som funnits i dessa bloggar är puts väck,  nu är det istället en evinnerlig tävling om vem som ”sticker ut hakan” mest, det är ett fasligt häcklande över agilitysverige i olika sammanhang och det är inte de i toppen som får skopan om man säger så. Och jag vill helst inte tro att dessa bloggar är av majoritet i åsikt? Har agilityn blivit en sport full av skitnödiga kärringar? Hoppas verkligen inte det…

Detsamma gäller en del inlägg på listan, faktiskt. Det är inte helt sällan åsikter förlöjligas och diskussionen faller platt istället för att uppnå något konstruktivt.

Och värt att notera är att de förare som ligger främst i resultatlistorna är sällan de som skriver dessa trista inlägg, de  fokuserar på sitt tävlande istället.  En egenskap jag nu lägger på minnet medan deleteknappen  går varm…

Det här blev ju lite negativt för omväxlings skull, men min griniga inställning blir troligtvis ganska kortvarig. För jag gissar att när första loppet är kört i Gagnef kommer mina händer vridas i febrigt hög förväntan på att få springa nästa lopp!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

8 thoughts on “Dags att rensa!

  1. Jag gör en sådan där utrensning då och då när jag ruttnar. Sedan kan jag komma tillbaka och läsa när jag känner för det någon tid senare. All input är inte bra input…

  2. Jag deletar ganska många inlägg!
    Läser nästan inga bloggar just nu… Hinner inte, har fullt upp med att hinna träna tre hundar!
    Har några frågor till dig. Vi kan ta det i helgen.

  3. En hel del gnäll blir det! Tycker man ska strunta i vad andra har för sig och fokusera på sitt eget tävlande i stället men det verkar en del ha svårt för! För vad stör det dem att en hund i klass I inte klarar tiden? Vet de om hunden har kul eller inte? Tror faktiskt inte det! Så skit i sånt tjafs och kör ditt eget race, kul ska det vara och man har rätt att tycka att det är viktigast 😀

  4. Jag har också följt listan och börjat undra om man över huvud taget får tävla agility om man inte är tillräckligt snabb. Att safe-köra är tydligen något mycket negativt, som knappast får förekomma. Det är nog varken toppen eller bredden, som skriver utan några besvikna, som inte tränat tillräckligt, men vill vinna ändå.

  5. Tycker precis som du! Jag vill gärna fortsätta med agility min skrala begåvning och inte allt för höga träningsfrekvens till trots. Alla har ju inte möjlighet att viga sitt liv åt agilityn och alla kan inte vara uppe i toppen..agility är för mig en rolig hobby! Jag tror att det behövs en bredd inom alla sporter för att det ska kunna finnas en elit.

  6. Tkr du har helt rätt!
    Kör på egna villkor, det är alltid roligast! Och kmr man högt i resultatlistorna så är det bara en skojig bonus 😀

Kommentera

