Dolph träffar morbror

Pia har en hund på träning, det var ingen mindre än morbror Bob! Alltså mamma Pegs yngre helbror. De fann varann direkt, men jag tror inte det hängde på släktskap. Dolfan verkar föredra killar, buffelgrejen verkar gå hem  bättre hos dom än med brudarna.

Även Juno och Pernilla var med ikväll, Juno fick träffa fåren som hon inte gjort på länge. Det började väl lite sisådär men slutade desto bättre! Juno är för övrigt den enda tjej som står ut att leka med Dolph!

Dolfan driver på, och det går faktiskt himla bra! Däremot får han försöka spotta upp sig i fållan, han står med mössan i hand och ber dom där sura tackorna att allra ödmjukast flytta sig lite åt sidan? Jag följde med honom runt och peppade massor, och till slut slut vågade han sig runt ett par varv. Ska försöka träna fållan på lite andra får, mina tanter är kanske lite för snäsiga för honom så här i början?

Nu är i alla fall Leoni på väg upp till Åre med sin pappa. Hon ska vara där en hel vecka och roa sig medan jag jobbar. Det känns lite tomt, men det är bra ändå. Jag har massa jobb att göra, och så ska vi tävla i Knivsta på onsdag. Hoppas vårt flyt håller i sig!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

2 thoughts on “Dolph träffar morbror

  1. Åh jag blir lite avunsjuk på alla er som har underbara ytor att valla på. Det var just bristen på det som gjorde att vi sålde våra tackor idag.

Kommentera

