Bergslagsveckan dag 3

Började med en disk. Jag gjorde ett uselt handlingsval i starten och fick faktiskt skylla mig själv! Försökte köra på som vanligt, men hon kändes lite skvättig och var på väg åt alla håll som inte jag var. Vi investerade lite i våra kontaktfält istället, de har varit liiiite tveksamma under helgen! 🙄

Hopploppet nollade vi! Fast tiden räckte inte riktigt till igen. Jag gjorde ett framförbyte i den besvärliga slalomingången, så det kostade tid. Därefter fick vi lite yviga svängar i staketet, men annars ett fint lopp! Slutade återigen precis utanför pinnplats!

Sammanfattningsvis har vi gjort fyra nollor av sex möjliga lopp. Jag kan ju inte vara annat än nöjd, ett sådant facit har vi aldrig haft i klass 3. Och med tanke på att vi konkurrerat med hela nordens landslagsförare så är placeringarna faktiskt inte dåliga heller! Vi har kom som bäst 12:a och som sämst på 25:e plats i dessa gigantiska startfält. En SM-pinne fick vi med oss hem! Just nu känns allting stabilt, och då kanske farten kommer? Jag är i alla fall jätteglad över min knäppa lilla hund!

Vädret har varit agilitytoppen! Det regnade lite i torsdags förmiddag, annars har det varit svalt men fint! Leoni har haft det bra, hon hittade lite andra agilitybarn att leka med här och var.  Och det var ett bra drag att ta med sig husvagnen sista natten, hon låg kvar där och tittade på film medan jag gick banan. Den stod så nära att jag såg den hela tiden plus att grannarna hade lite koll, så det funkade fint!

Och idag är det min sista lediga dag, och jag ska infria ännu ett löfte, vi ska åka och träffa Pippi på Junibacken. Med tanke på vädret känns det som en bra dag för det! På måndag ska hon åka upp till Åre med sin pappa och träffa farmor i en hel vecka! Kommer troligtvis att längta ihjäl mig, men hon kommer ha det toppen. Jag ska ändå jobba, och det i massor! Hoppas de får fint väder, de har haft toppnoteringar på 15 grader varmt däruppe! Bäst att packa vinterkläderna…

Vi ses!

Familjen Gustafsson

One thought on “Bergslagsveckan dag 3

Kommentera

