Bergslagsveckan dag 1

Idag har vi dubbelnollat! Och inte ett jäkla lopp blev filmat. Roligt var det i alla fall,  det räckte till en 12:e plats i agilityn och en SM-pinne! Det är stoooora klasser, runt 150 starter! I hoppklassen gick jag in som nummer tre, nollade och ledde i ett femtiotal nummer! 😯

Efter banvandring nummer två (de går löpande efter femtio körda lopp ungefär) började  nollorna trilla in och när alla 150 hade kört hamnade vi på 25:e plats. Inte för att jag trodde jag skulle behålla ledningen, men en slitpinne hade jag självklart hoppats på! Men Mary var jätteduktig och otroligt följsam, några fulsvängar och räddningar blev det som kostade tid, men jag är så nöjd ändå!

Direkt efter målgång satte jag mig i bilen med Sivan för ett besök hos veterinären. Hon och Flaxa hade en dispyt som reulterade i ett jättehål i Sivans hals. Nu hade vi lite tur, det blev en rejäl ficka men endast under huden. Den gick dessutom uppåt, så veterinären tyckte vi skulle avvakta med dränage då all smet hellre  rinner ut än att ligga kvar och orsaka infektioner. Jag fick med mig Streptocillinsalva (bra grejor!) att behandla med och lite andra sårinstruktioner, hoppas vi klarar oss med det! Veterinären var jättesnäll, han plundrade mig inte alls, han ville bara ha 200 spänn för salvan och besväret!

På kvällen bjöd morfar på middag, vi åkte till Lottas Café som låg vid en å. Hela huset var intakt ifrån tiden då Saltkråkan var på modet,  den enda moderna detaljen var lysknapparna. Vi åt en fantastisk lax med skagen och pressad potatis, och efterrätten åt vi ute i trädgården. Vi fikade och spelade ringspel och hade det mysigt!


Mycket läsk blir det!


Gamla huset


Efterrätt i trädgården


Spelar ringspel med morfar


I var mans hem…


En bra avslutning på kvällen!


I en gungpryl

 

Nu laddar vi för fredagens tävlingar, hoppas vårt flyt håller i sig!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

