Lata dagar…

Ja, här finns inga problem att ställa om till semestermode! Vi har sovit länge, latat oss på förmiddagarna och badat eller shoppat på eftermiddagarna. Visst hade jag lite andra planer för vår ledighet, men värmen har satt stopp för det. Jag är såååå glad att jag inte har jobbat den här veckan! För även om jag är duktig på att dricka vatten, är det omöjligt att ersätta allt annat du förlorar när du svettas mycket. Salter och elektorlyter som du bara får i dig med kosten.  När jag jobbat vill bara åka hem och knapra bacon typ…

Vi har i alla fall ekiperat oss i badkläder och det med sån flax som återkommer en gång per decennium kanske. Leoni ville ha en bikini, och dessutom en glittrig en! Och det kändes som en enda stor motgång från start, det är ju nästan stört omöjligt att bara få tag på en bikini i hennes storlek. Nån har ju bestämt att det inte är passande, liksom. Och en med glitter? Nja, ”drag”-bikinis för barn kanske inte finns just i Väsby Centrum?

Men i butik nummer två utbrister ungen ”WOW” och rusar fram mot en ensam bikini, glittrig och i hennes storlek! Riktigt smakfull var den också.


Mirakelbikinin…

Själv hittade jag en bikini och en strandkjol på Intersport, det var verkligen på tiden att jag köpte nåt nytt i badväg. Min trista svarta Speedobaddräkt åker nu ner i lådan till fördel för något somrigare! Vi har också varit på Thuns ovanför Almunge och fyndat lite, mitt ute i ingenstans ligger ett varuhus! De säljer typ allt, och det mesta märkeskläder till hyfsat pris. Massa folk och konstiga öppettider, men vi åkte därifrån med två påsar blandat i alla fall! 😆

Hundarna har knappt varit utanför dörren, de vill gärna ligga inne i svalkan. Det har inte ens funkat med kvällspromenader, ingen är spediellt pigg på det. Men sent på kvällarna har jag tragglat med Dolfans slalomträning, och nu går det verkligen framåt! Jag slår två flugor i en smäll och startar upp med lite cirkelträning, det tänder han till på! Och efter det går det som en dans, för det mesta i alla fall… 🙄

Fåren har funnit sig tillrätta i sin nya hage, men det är lite synd om dom i värmen. De ligger och flämtar i sin dunge på dagarna, så jag gissar att de äter på nätterna? Jag byter vattnet varje dag, och det är badkarsvarmt efter en dag i värmen! Så det har inte blivit någon vallning än, men hoppas att vädret blir lite svalare framöver.

Dagarna inomhus har bestått av pyssel, Leoni ville ha en marionett. Grejer inköptes och toarullar målades och här är resultatet…


Well, jag försökte i alla fall! 😀

Inte mycket händer i vår lilla värld som ni kanske märker, vi är som sagt mest inomhus i värmen. Men ändå känns den här lata tiden rolig och värdefull! Pyssel, bakning och nagelmålning hinns inte med till vardags, så därför är den uppskattad ändå. Vi har umgåtts lite med andra barn och varit iväg och badat. Förutom en armpuffskris har allt varit skönt och fridfullt!


Det gäller att vara garderad!

Nu hoppas jag bara att getingutrotaren ska komma tillbaka inom kort, han lyckades ha kål på två bon av fyra. Ett bo är troligtvis jättestort, vissa tidpunkter på dygnet så dånar det av getingar i gaveln på huset! Och den gaveln är i anslutning till vårt sovrum, väggen är inte tilläggsisolerad än. Väldigt tunn, med andra ord! Hoppas dom inte lyckas knapra sig in i huset… 😯

Nu ska vi strax hämta hästskor, i morgon börjar värsta jobbhelgen. Sen är vi lediga en vecka till och på onsdag åker vi till Bergslagsveckan!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

2 thoughts on “Lata dagar…

  1. Jag största säkerhet inte utfört uppdraget bättre, men marionetten med sina snören ser lite ut som en woodoodocka som du tänkt chocka med elstötar 😀
    Glöm inte att komma förbi och låta proffsbaderskan testa poolen, nu när hon har glitterbikini och allt!

Kommentera

