Gårdagens träning och Mormor nittio år!

Igår firade vi mormor som fyllde nittio år! Det är ju imponerande gammalt faktiskt. Hon bor på ett boende för de som är lite dementa, ett nytt och fräscht ställe där de har en liten gård med sittgrupper de kan gå ut och lufta sig på. Bättre det än att vara beroende av att personalen ska ha tid att förse dom med frisk luft?


Gammelmormor nittio år!

Hursomhelst, vi dukade fint i ett samlingsrum och åt smörgåstårta allihop, och Netta och kusin Britta spelade några sånger på tvärflöjt och gitarr. Väldigt stämningsfullt! Mormor orkade förvånansvärt länge, men till slut blev hon trött och därmed ganska snurrig. Men det var en trevlig stund, några av släktbesökarna hade jag inte träffat sedan jag var barn!


Släktbild

När prinsesstårtan var uppäten åkte jag och Limpan hem och lade oss under luftvärmepumpens svala luft. Hundarna ville inte heller vara ute, de stod och hängde vid dörren och ville in. Framåt kvällen åkte vi till klubben för en träningsstund med Anna, och det var både skuggigt och folktomt där. Det var visst nån match jag hade förbisett?

Vi gjorde två handlingsövningar, och jag blev lite tänd på att träna igen! Jag har känt mig lite bortkopplad från agilityn, det har ju varit tomt på tävlingar i sex veckor. Jag skippade också SSBK med tanke på hennes bakbenshälta, men nu verkar allt funka fint igen. Här är några filmer som Anna har lagt upp:

Vi provade två alternativ, men det här var absolut bäst! Det andra alternativet var att upp och förbi hindret efter tunneln, och sedan runda hela klabbet. Då blev man nämligen fasligt anfådd och i bästa fall inte hjälplöst efter. Och en massa onödigt spring blev det! Här är alternativ två:

Hon kändes fin som vanligt, och hon såhär i efterhand verkar hon ha tagit träningen bra. Jag fick lite hjälp av Anna med Dolfan, det känns som vi har varit på fel väg i slalom. Antingen förstår jag mig inte på dessa slalombågar, eller så var det inte riktigt rätt metod för honom. Det har verkligen inte gått framåt i alla fall! Nu körde vi gamla hederliga visa/godismetoden, en modifierad variant. Han verkar inte trivas att ha mig hökande vid sidan, så istället gick jag framför honom fast baklänges. Det passade honom mycket bättre! Har fått läxa av ”fröken”, ska träna små minutpass tre gånger om dagen ett tag framöver. Så idag har jag svetsat fast en pinnhållare på mitt slalom som hade lossnat, så nu ska vi traggla!


Kurragömma i tunneln

Jag är ju ledig några dagar nu, inget jobb  förrän på fredag och sedan är det full macka hela helgen. Ska bli jätteskönt att vara ledig! Har redan kommit in i semesterläge, här ska slappas! Mest är det väl bad inplanerat, men troligtvis ska vi åka in till Junibacken någon dag. Det blir ju inget Gotland för vår del i år, och jag har ju lovat att vi ska hälsa på Pippi. Vilken tur att hon bor på flera ställen i Sverige… 🙄

Vi ses!

Familjen Gustafsson

 

One thought on “Gårdagens träning och Mormor nittio år!

  1. Vilken tunnelpingla!! Jättefin kort! Men hörru va du kör bra tycker jag. Ser så himla samlat och vältajmat ut. Jättekul!! Missat det där med hältan, men skönt att hon är bättre nu. Kram

Kommentera

