Oh my gadd…

…sade hon torrt i något lökigt försök att vara lustig. För jag kan verkligen hålla mig för skratt när det gäller getinginvasionen jag fått på huset! Jag har sett både fyra och fem ställen där de flyger in längs ena gaveln, och vissa tider på dygnet (när alla getingar är hemma) låter det som taket ska lyfta! Inte skoj! De har också hunnit befästa tillbyggnaden som sin egen, men jag vet inte hur många bon då jag inte vågat sticka in huvudet och kolla. Och de har verkligen riktat in sig på huset, för i carporten och vid uthusen och vedboden är det knäpptyst. Inte ett surr!

Alla projekt på huset står nu alltså still på grund av detta, det går ju varken att måla vindskivor eller sätta isolering med dom här argsinta husockupanterna. Så på måndag kommer utrotaren, vi får verkligen hoppas att han rår på på allihop? Vilket jobb!  Stackars människa…

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

