Ullflytt!

Ikväll fick jag hjälp av bonden att flytta Ullorna till sin nya hage!  Han kom med traktor och boskapsvagn och körde in i hagen, sen försökte vi lura på dom med hjälp av en hink.  Det stod  klart ganska tidigt att den grejen  inte räckte till för att få dom bestämma sig att hoppa på! Hämtade Dolfan, och de gav honom en ordentlig match, men han höll dom lugnt och fint emot mig och vagnen. Det tog inte många minuter förrän de gav sig och hoppade på! Han var jätteduktig och fasligt mallig efteråt!

När vi hade släppt ut dom försvann dom i grönskan, det är jättehögt gräs i hagen.  Damen vars mark jag har dom på kom ut och pratade, hon ville gärna se dom! Jag hade ändå tänkt hämta allihop för att visa vart vattnet var, så jag (i shorts) och Dolfan försvann ut i brännässlorna och hämtade Ullorna. Det blev väldigt förvirrat då han inte såg dom, men det funkade till slut det med. Han är väldigt användbar och rolig att ha med till fåren!

Och med jättevallen som ligger precis utanför känns det så himla skoj att nu komma igång och träna.  Nu är det lite struktur som gäller, vi måste fortfarande träna lite mer med hans balans. Han hämtade liksom inte fåren förut, han höll dom mot mig från allehanda håll,  fast mer än så var det egentligen inte. 

Så grindarna är redan där, jag lade dom på flaket ifall vi hade behövt dom vid lastningen. Nån 25:a har jag ingen lust att ens fundera på förrän till tidigast hösten! Det har inte varit lätt att få ner de stolp som behövts bytas, och det har tagit lite på krafterna att sätta upp 1500 meter nät.  Men nu är ett av två jätteprojekt klart! Nu har jag ingen press på mig, huset kan jag ägna mig åt i min egen takt. Känns skönt och befriande, nu ska jag ägna mig åt hundar och barn. Ska sko litegrann i morgon, sen är jag ledig i en vecka!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

