Vattenvattenvatten!

Leoni badar ju gärna, men är lite försiktig i vatten. Hon använder sin badring flitigt, eller rättare sagt, den kommer aldrig av om det är djupare vatten än till knäna! Hon gör tappra försök att simma i den, men det går ju sådär.

Så häromdagen när jag skulle köpa kemikalier till poolen hittade jag en jättesmart flytbaddräkt! Den är försedd med UV-tåliga byxor, så den håller sig på plats, plus att det blir lite bättre förutsättningar till att lära sig simma än att skava i den där badringen. Hon blir ju skinnflådd under armarna av den! Och ni kan ju gissa ifall färgen föll i smaken?

Två andra familjemedlemmar förlorar istället allt förstånd när det gäller vatten, det märkte jag då jag bestämde mig för att högtryckstvätta studsmattan igår. Dolfan och Sivan  blev skvatt galna! Lite roligt hade jag ju åt dom , fast när när Dolfan sprungit ur elsladden för tionde gången kunde jag hålla mig för skratt. Allt tog även en herrans  tid i anspråk, men när jag var klar var studsmattan som ny! Och jag har aldrig haft så rena hundar, tror jag.  Gissar att Sivans tandsten är som bortblåst också… 🙄


Vaktar lite…

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

