Lite egenvård

Igår var jag helt slut. Massa jobb i värmen och allt extrajobb med hagen gjorde sig påmint, så jag var inget vidare sällskap på kvällen. Bad Mama… Vilken tur att jag var ledig idag då! Egentligen hade jag planerat en massa nyttigt att göra, men då jag hade fantastiskt flyt i mina spontana samtal till både naprapat och hudvårdssalong  beslutade jag mig för att ägna dagen mestadels åt mig själv. Hundarna fick sig en promenad i svalkan på morgonen, sen fick de ligga hemma ett par timmar.

Naprapaten borde jag ha gått till för länge sen, mitt högerben krånglar. När jag har skott klart och sätter mig i bilen och svalnar av, blir benet stelt. Så när jag anländer till nästa ställe vill  det inte riktigt följa med, liksom!  Det släpper ganska fort i och med att jag blir varm igen, men det känns verkligen knasigt i ryggslutet, plus att benet är svagt.  Men det är faktiskt otroligt hur han tvålar till saker och ting så de hamnar rätt igen, det känns på en gång. Och styrkan återvänder som i ett trollslag! Det var hoppsasteg ut därifrån!!!

Åt lunch i Vallentuna och gjorde lite småärenden, sen hade jag tid på hudvårdsalongen för att fixa min ostyriga ögonbryn. Jag försöker greja med dom själv, men det gör så jävla ont att jag till slut ger upp och beställer tid för att vaxa bort dom istället. Snabb smärta är att föredra faktiskt…
Den här gången hade det  kanske gått lite väl långt i förfallet då tjejen till slut harklar sig och säger:
”-Jag måste nog hämta en liten sax för att ta bort det där lockiga…”
Jaja, snyggt blev det i alla fall, det är värt varenda krona. Och all pina!

Hämtade Leoni lite tidigare från dagis, sen tillbringade vi eftermiddagen i poolen. Jag hade fyndat en ny badleksak som föll på läppen, hon paddlade omkring i den i flera timmar! Själv gick jag runt och städade med håven, det är rätt mycket jobb att ha pool om man vill ha den fräsch. Dammsuga, testa ph, gå med håven, byta filter och lägga i  klortabletter i rätt antal. Dessutom är ju Dolfan en rätt frekvent plumsare, och med tanke på att han har fällt ur så kan ni ju gissa vart det mesta håret ligger?


Paddelgrejen


En som gärna vill bada men inte vågar…

Nu känner jag mig laddad för jobb och liv igen, jag har haft en riktigt skön dag. Fick också ett trevligt samtal från Nestor, han har småfixat lite på husvagnen. Han var snäll att även åka och besiktiga den, så nu fick jag den goda nyheten att det bara är att köra i två år till! Bergslagsveckan, nästa! 😀

Vi ses!

Familjen Gustafsson

En tanke på “Lite egenvård

Lämna en kommentar