Hagfix!

Idag har jag varit ledig från jobb, och passade på att arbeta lite på hagen. Den är verkligen jättestor! All taggtråd har jag tagit ner, så nu är det dags för att byta lite stolp och sätta nät. Skapligt jobbigt då det inte direkt är säsong för stolpning, och begagnat nät är alltid i bångstyrigaste laget! Men jag hann göra en hel del, har satt upp dryga hälften tillsammans med tusen flugor, ungefär.

Hundarna har legat hemma under tempererade former, fast de fick en liten promenad i morse innan jag satte igång. Försöker hålla Mary så still som det bara går, hon har varit halt på ett bakben ett par dagar. Det är mycket bättre, men hon har ju inget vett! Har promenerat med henne i koppel, men rätt var det är gör hon något explosivt, och då har hon varit halt igen som ett brev på posten. Vi får se om det blir någon start i Ågesta, vi kanske tar det säkra före det osäkra och står över.  Jag vill ju inte gärna missa Bergslagsveckan!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

 

One thought on “Hagfix!

Kommentera

