Resten av helgen…

Midsommardagen var vi förfärligt trötta. Kände mig nästan bakis fast utan alkohol då. Jag hade stora ambitioner att städa undan alla byggsopor efter denna gångens byggattack, men   kom väl halvvägs ungefär. Leoni var rätt nöjd med att inte göra så mycket hon heller, så det passade ju bra.

Slutförde gårdagens projekt idag istället, ett helt fullproppat flak med spillbrädor åkte upp till majbrasan. Bilen gick lite svajigt, så jag gissar att det var rätt tungt. Väldigt mycket svinn på material, det är fasligt många plank som inte kommer till användning! Skönt att ha det bortstädat i alla fall, snart ska jag börja att sätta isoleringen. Alltid trevligare att få börja med ett nytt kaos…

Och i eftermiddags var vi bjudna hem till mamma för att grilla hamburgare. Leoni var på ett strålande humör och deklarerade redan i bilen dit att hon skulle sova över hos mormor.! Gissar att hon var lite uttråkad här hemma, det börjar bli svårare att hålla henne nöjd aktivitetsmässigt en hel dag hemmavid!

Det svänger rätt rejält i sinnet på ungen just nu, det var inte alls länge sen hon bara ville vara hemma, hon stökade och hittade på allsköns ursäkter för att slippa gå till dagis.  Nu vill hon gå dit varenda dag, även på helgerna, och när jag kommer för att hämta henne springer hon och gömmer sig! 😆


Det rosa cykelfyndet!

Hursom hade mormor köpt en cykel på blocket till henne, och den ville hon självklart prova direkt när vi kom.  Och det första hon gjorde var naturligtvis att cykla omkull! Som plåster på såren fick hon åka en sväng på mormors cykel därbak medan jag dukade av, och det var bättre än åkattraktionerna på Gröna Lund! Mamma var dock inte så nöjd över fotograferingen, hon tycker hon ser ut som en strandskata i cykelhjälm.


En lite bättre bild, utan hjälm


Efterrätten!


Den här looken brukar betala sig

Hundarna var också bjudna på fest. En hel del korvar blev över, och de fick även dela på glassen som blev kvar. Är det midsommar så är det! De är hemskt förtjusta att få hälsa på hos mamma, de blir alldeles osaliga i bilen när de fattar att vi ska dit. Wonder why…? 😉


Är han inte rätt stilig, min pöjk?

Efter maten blev det till att jäsa på uteplatsen. Och den minsta personen kapade den största stolen! En granne kom över med en dockservis och nån annan mojäng, så vi blev serverade ”fika” med en annorlunda bordsdekoration.


Ser inte fram emot tonåren, precis…


”-Lite silverté med vatten, mamma?”


Ett måste i var mans hem…

Jag blev alltså oförhappandes barnlös i kväll, Leoni gjorde slag i saken och stannade hos mormor. Jag är ju ledig från jobb i morgon, och ska ägna dagen åt att sätta nät i hagen så det passade ju bra! Hade tänkt att lämna in henne på dagis ändå, men det här blev ju toppen!

Började först göra storstilade planer på vad jag kunde hinna såhär på kvällskvisten, men jag  tog mig i kragen och slappade lite i stället. Det var ju det där med att ha för höga ambitioner på sig själv? Man blir lätt besviken, och helt i onödan.


Nöjd hos mormor

Men många stunder i helgen har tankarna gått till Anna och Flicka,    jag hoppas och önskar innerligt på en solskenshistoria. Dolfans bekymmer har fasiken varit marginella i  jämförelse. Tummar hålls och  det väntas febrigt på nyheter! Goda sådana hoppas vi!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

