Livet är underbart!

En surdeg av stora mått är nu avslutad, nämligen fårgruppen i Brottby. Ni kan inte ana vad lättad jag är, nu kan jag fokusera på allt roligt istället som Leoni, hus, hundar och de egna fåren. Det är bara jag och mina löss i fortsättningen, känns lugnast så.

För att fira dagen hämtade jag Leoni lite tidigare, och  sen åkte vi hem och bakade bullar.  Hon tycker det är jätteroligt att baka och hjälper till med allt i princip. Pappa Emil är här och snickrar, han fick också nätt och jämnt smaka några, hon vill gärna ha alla själv. Undrar var hon har fått den bullådran ifrån? 🙄

Vallat har vi gjort också, med lite olika sällskap. Lena Henriksson och Nevis har varit här,vi hade en trevlig eftermiddag i hagen ihop.  Jag försökte ta några vallbilder men där är nog min kamera lite begränsad.  Annars är jag skapligt nöjd med den, tycker den tar hyfsade bilder för att vara en kompaktkamera?


Lena och Nevis


Ullor med förkärlek till skotare


Dolfan förnekar sig inte i närheten av vatten.

Ullorna har varit ute på ännu ett upptåg. Och nu står det klart att det är skogsmaskiner de föredrar att sällskapa med. Den här gången följde de efter en skotare från andra sidan vägen, så där föll min teori om att de förknippade skogsmaskinen från det första äventyret med mig! Nåja, nu är det klart med allt skogsarbete, så nu har de hållit sig lugna! Och jag kämpar ju på med den stora näthagen, när den är klar kommer jag känna mig lite säkrare!

Tyvärr har Dolfis gjort något med ett bakben, så det har inte blivit så mycket vallning den senaste veckan. Det verkar vara något tillfälligt, för han var halt ett par dagar men sedan har det klingat av. Men jag vilar honom lite extra för säkerhets skull, det kanske kan bli lite midsommarvallning?

Vi ses!

Familjen Gustafsson

One thought on “Livet är underbart!

Kommentera

