Agility nån?

Nu får jag väl nästan anse planen Planen som genomförd! Det är lite gräsfrö som ska sås i på lite skalliga ställen, men i det stora hela är den faktiskt klar!  Jag tjuvstartade lite med hemmaträningen i höstas, men i år har det inte blivit så mycket då det har varit fullt upp annat. Men förhoppningsvis så kan jag snart  avsluta lite gamla surdegar som hänger kvar, och då ska det bli andra bullar! Både får och hinder hemma, det känns jätteroligt!

Mina hinder har  nästan inte  stått ute på gräsmattan alls, det är knappt värt att ställa fram dom med tanke på hur ofta jag får springa med gräsklipparen nuförtiden! Skillnaden är att jag nu kan springa med gräsklipparen, förut fick jag använda röjsåg för att hålla gräset i schack. Kändes lite bökigt. Men nu börjar det likna en vanlig tomt, och det blir så himla fint när man klippt gräset! Rabatterna sparar vi till nåt annat år…

Däremot har  tillbyggnaden nu  fått lite fart, i år ska det vara Husets År hoppas jag!  Emil ska vara i Åre hela juli, och han ska försöka slå tätt innan han sticker, så jag kan lägga all isolering medan han är borta. Min bästaste kompis Hasse har lovat att hjälpa mig med elen, eftersom pappa har ett nybytt knä. Sen känns det inte alltför långt borta faktiskt!

Det är lite på tiden då vårt sovrum börjar kännas i minsta laget. Leoni har en växasäng jag borde dra ut en bit, men det får tyvärr inte plats! Så just nu gör jag allt för att inget ska sakta ner tidsplanen, så min barnlediga helg har gått åt till att hämta allsköns byggmaterial.

Jag har massa annat att göra på huset också, så troligtvis låter jag bli att starta i Folksam Cup i morgon! Egentligen borde jag åka dit för min egen skull, för jag har verkligen inte gjort nåt kul på hela helgen.  Men det är jättestora startfält och bara en bana, så det känns som en lång dag är att vänta. Det känns lite pressat när jag egentligen borde fixa lite viktigare saker, så jag får väl vara tråkig och förnuftig istället och göra lite nytta! Har inte riktigt bestämt mig än, jag tror jag låter vädret avgöra!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

5 thoughts on “Agility nån?

  1. Står över jag med, för många startande för att sitta i ett tält som man inte ens får ha vid banan. Vill ju se alla tävlande åtminstone om det ändå ska vara dåligt väder och regna en del 😦

Kommentera

