Tavlor i Oskarshamn

I helgen har jag tillsammans med Anna och Charlotte besökt Oskarshamns fina tävlingar.  Vi delade en stuga på Gunnarsö Camping, och jag har haft en skön och avslappnad helg tillsammans med mina kompisar. Campingen var verkligen jättefin, vi har ätit gott, skrattat, och vi drack till och med lite öl på lördagkvällen!

Men på sex lopp kom jag inte i mål en enda gång! Det var blandade diskar, och för att nämna några,  så visar jag vänligt men bestämt fel väg vid ett tillfälle. I lagloppet på lördagen använde jag mig av en egendomlig lång arm som resulterade i en 180-graders sväng in i platta tunneln.
I ett annat lopp hade hon låst på en tunnelingång och var omöjlig att stoppa, och i lagloppet på söndagen var hon riktigt olydig och försvann rakt in i en tunnel bakom min rygg!

Men söndagens hopploppsdisk var nog retigast av alla! Banan var som ett enda stort magsår, det var svårigheter från början till slut. Det var endast ett fåtal nollor då slalomingången i början drog med sig större delen av startfältet. Och efter en något skitnödig inledning i starten  klarade vi oss förbi det ena krånglet efter det andra!

Mina klubbkompisar hejade sig hesa, de var alldeles häpna över min plötsligt uppkomna demonhandling. Jag trodde knappt det själv när vi närmade oss upploppet. Vi klarade oss galant ända fram, typ! Eller nästan i alla fall…

Jag fick alltså stanna upp för att få in henne i sista tunneln, och den låg helt ifrån linjen. Jag kommer  då alldeles för långt bakom henne, så hon vänder upp och frågar vart vi ska. I och med det springer hon förbi hindret, och på en nanosekund hade hon vänt tillbaka och hoppat det åt fel håll!

Och här är ett litet ihopklipp på övriga diskar:

Trots allt känner jag mig faktiskt nöjd! Egentligen är det inte så illa, hon följer ju mig jättefint.  Hon är himla lättsvängd och  rolig att köra och  jag skulle säga att det är vår styrka, då hon inte är den snabbaste BC:n på banorna. Men är jag minsta lilla otydlig tar hon snabbt som ögat egna initiativ och då är jag rökt. Särskilt om det finns en tunnel i närheten!

Nu är det ett jättehål med tävlingsfria helger fram till Ågesta i början på juli. Vi ska tävla lag på SoSu på söndag och sen är det Folksam Cup helgen efter, så lite småtävlande blir det.

Jag har dessutom bestämt att inte åka till Gotland över midsommar, det blev så himla dyrt med biljetten! Dessutom blev det krångel med avgångarna, jag fick inte till det med jobb och allt. Och jag som trodde jag var ute i god tid? Har i och för sig bokat om så vi kan åka till Visbytävlingarna, men jag är lite tveksam till att vi åker ändå. Det var samma krångel med avgångar där, så vi får se hur jag får till det. Jag har ju lovat Leoni att vi skulle åka och hälsa på Pippi, men det kanske blir på Junibacken istället. Ska fundera lite!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

2 thoughts on “Tavlor i Oskarshamn

  1. Jaaa, vilket drama i hopploppet!!! Men den där demonhandlingen har du ju visat upp förut. Så det är bara att fortsätta i samma stil, fast med ett bättre slut då förtåss!!1 😉 heja heja kram!

Kommentera

