Utflykt!

Idag hade jag Martinas hästar inbokade, det är till henne jag lånat ut Bosse. Vädret verkade bli fint, så jag planerade därför en utflykt dit tillsammans med Leoni och hennes kompis Elin. Dags att prova på en annan sida av hästlivet med andra ord…

Sagt och gjort, i morse packades kylväskan full, ungar stuvades in och sura hundar lämnades hemma. Vi åkte färjorna över Vaxholm och Rindö på vägen dit, och det var väldigt spännande att åka bilfärja!

När vi kom fram var det två förväntansfulla tjejer som hoppade ur bilen, de var verkligen ridsugna! Martina tog hand om dom medan jag jobbade, men jag kunde naturligtvis inte låta bli att sticka ut näsan titt som tätt med kameran.

Martina har verkligen bra hand med ungar, det märks att hon har lång erfarenhet vad det är som funkar i olika åldrar. Hon visade hur de skulle göra, och ungarna borstade och frågade, flätade manar och diskuterade vilken färg det skulle vara på snoddarna. De fick prova ut hjälmar och säkerhetsvästar och städa lite i borstlådorna. De fick fixa i största allmänhet och det var en himla aktivitet där ute! Och tjatter utav dess like från dom där två! Roligt hade dom i alla fall.


Snoddar väljs!


Malliga i ridutrustningen!


Uppsuttna!


Bosse och Pyrra med tjejerna

Medan jag skodde hade Martina en aktivt handledd lektion, de fick lära sig att ta ett djupt andetag för att sträcka på sig, för att sen andas ut och göra sig tunga och genomföra en halt med sitsen. De lärde sig jättefort! Och Leoni som vägrat trava tyckte det var riktigt skoj! Här är filmbevis:

När jag skott klart det första gänget, tog vi hästar och barn och gick ner till stranden. Där försvann allt hästintresse till förmån för en massa grodyngel. Det höll dom sysselsatta tills det var dags att äta vår matsäckslunch, spaghetti och köttfärssås.


Petar med grodyngel


Lunchdags!

 Efter lunch skodde jag det sista innan det var dags att åka hem. Under tiden höll de till på volten och lekte med stora skumgummigrejor och en jättestor pilatesboll. Tänk vad fantasifulla dom kan vara? Det har verkligen inte varit krångligt att ha med dom idag, tvärtom har jag haft jätteskoj också! Tyvärr så kom vi iväg lite sent ifrån Värmdö och hamnade i köerna. Hur orkar folk ha det så varje dag? De borde fasiken få hederspris. Själv spelade jag på läpparna redan i Årstatunneln…

Vi ses!

Familjen Gustafsson

 

2 thoughts on “Utflykt!

Kommentera

