Knivsta dag 2

Pfff…
Man vaknar verkligen upp till en ny dag må jag säga. För lika rolig som hon var igår att köra var hon hopplös idag! *slitermigflintis*

Helt ur hand, och tog gång efter annan egna initiativ. Framför allt tunnlar  har krånglat, hon har låst så glatt och i sista sekunden överraskningssvängt mot nåt annat. Eller sprungit ur. Slalom har hon nog inte gjort rätt en enda gång tror jag, och vid ett tillfälle gick hon ur redan i tredje porten och satte iväg mot nåt roligare gissar jag?

Vid två tillfällen avbröt jag loppen och gick av. Inte nåt dramatiskt alls, men jag fann ingen anledning att fortsätta.  Och sen ville jag markera att jag skulle föredra liiiiite uppmärksamhet? Jag tror hon var trött, helt enkelt. Fyra lopp igår och fyra idag. Plus att det blev lite hetsigt mot slutet, vi bytte startnummer på laget och sen bytte jag även individuellt också för att jag skulle hinna till dansuppvisningen. Det blev lopp på lopp i en faslig takt, jag hann nog inte ladda om själv faktiskt.  Disk för hela slanten alltså!

Dansuppvisningen blev inte heller riktigt som vi tänkt oss. Tibbleteatern är ju en professionell scen, ganska stor dessutom. Och alla barn samlades bakom scen för klädbyte under generalrepetitionerna,  och då hon såg allt ståhej var det tvärstopp! Jag körde alla trick i boken, men till slut var jag tvungen att se slaget förlorat.

Med en storgrinande, förskräckt unge som var  iklädd älvkläder och tillhörande trollspö fick vi smita ut bakvägen. Mormor och pappa Emil satt förväntansfulla på första raden, och jag fick helt enkelt messa till dom och berätta läget…

Vi gick in på publikplats efter ett tag, vi satt högst upp, långt ifrån högtalarna, och det tyckte hon var roligt. Men helt förvånad är jag inte att det blev så här, för av nån anledning var barngrupperna uteslutna från generalrepetitionerna som pågått i veckan. De om några skulle ju behövt den förberedelsen? I alla fall få komma dit och titta? Det blev starkt överväldigande för de flesta barn, några hanterade det bättre än andra. Och volymen var också plågsamt hög, även för mig! Hon kanske tar mod till sig nästa år!


Inte nån Dancing Queen idag, men alltid min lilla prinsessa!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

One thought on “Knivsta dag 2

Kommentera

