Knivsta dag 1

Med logistiken på topp hos Knivstas tävlingsledning var det fyra lopp planerade för large på förmiddagen. Banvandringarna var delade, och det var även starterna för att det skulle funka. De måste ha nån slags mjukvara? Väldigt effektivt i alla fall, det var inte många lugna stunder.

Jag är nöjd med våra insatser, första agilityloppet nollade vi. Några missar i tid gjorde att vi halkade ner några placeringar men det räckte till vår första SM-pinne för säsongen! 😀


SM-pinne!

I agilitylopp nummer två gjorde jag en sjukt misslyckad Jaakko.  Fast av nån anledning blev det rätt ändå men inte som jag hade tänkt mig. Sen körde jag nog lite ofokuserat, så till slut blev det en disk… 🙄


Disk…

Lagloppet har jag ingen film på, men banan kändes onödigt bökig? Allihop diskade oss i alla fall, så det är inte så mycket att se ändå.

Sista loppet ut var banan från helvetet. När banvandringen var slut såg de flesta helt förvirrade ut, och själv kände jag mig väldigt osäker på allt. Det var min smala lycka att jag nästan var sist i klassen, jag ägnade mycket tid åt att kolla ekipage innan.  Hur som helst klarade vi oss nääääästan hela vägen, jag fick inte tag på henne i rättan tid så det höll på bli ett skick på fel hinder.  Sen blev det nån slags snurr efter platta tunneln, och då fick vi en vägran. Jag tror det blev fem fel, men det kan lika gärna varit tio!


Helvetesbanan

Jag känner mig glad efter idag, tycker vi har klarat av ganska många trix. Jag är också glad att jag gick till naprapaten i veckan,  jag upplevde mig själv som mycket mer rörlig än i Oxelösund.  På filmerna därifrån ser jag ut som ”I Robot” ungefär.

Resten av dagen har gått åt till att klippa taggtråd. Jag är snart färdig med hälften ungefär, så det rör lite på sig! Jag har också städat en hel del hemma, tänk att det är så skönt att verkligen veta att det är dammfritt under soffan? Nördigt…

I morgon är det lika många starter till, men Anna kommer köra Mary i det sista individuella och lagloppet. Leoni har dansuppvisning och det vill jag ju inte missa! Vet inte vad jag kommer bombardera bloggen med i morgon?

Vi ses!

Familjen Gustafsson

One thought on “Knivsta dag 1

Kommentera

