Fårflytt!

Nu är dom äntligen hemmavid! I morse hämtade jag upp Pia som snällt nog hjälpte mig med flytten. Så efter lite brottning vid sorteringen lyckades vi mörsa in de som skulle med i transporten så vi slapp åka två gånger! Det hela gick över förväntan, några missöden undslapp oss självklart inte, det är ju får?  De borde komma med en bruksanvisning…


Stubbåkern bakom granen är bara till för vallning! 😀

Tackorna med lammen är nu införlivade med bondens tackor. Så nu fick äntligen småttningarna en massa lekkompisar, det blev en sabla fart på allihop!

Efter att ha skjutsat hem Pia passade jag på att hämta allt fårnät jag fått när jag ändå hade transporten. Så nu står det en massa rullar i hagen, jag har också ägnat några timmar till att ta ner taggtråd. Den hagen är också himla fin. Och stor! Lite sådär mysigt kuperad och med en stor öppen yta.  Lite enar, träd och buskar där fåren kan ligga och mysa under finns också. En riktig fårhage med andra ord! Och stora fält på nedansidan man kan valla på efter midsommar. Fast hagen räcker  gott och väl till vallning!

Även Dolfan har fått valla litegrann, och det har gått bra. Klon har nu hårdnat på sig lite under WetRapen, och plasten har också gjort sitt  så nu haltar han inte i alla fall. Men problemet kvarstår, klon slits onaturligt mycket och på måndag hoppas jag få svar!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

