Lite om klon…

Mitt plastprojekt har väl avlöpt sådär. Den här plasten jag använt är sjukt hård, men trots att jag fyllde i plast så tittade till slut pulpan fram alldeles fransig och dan.  Han hade jätteont i tån och haltade illa. Tyckte det växlade på båda fram, han rörde sig rätt mystiskt men vissa hältor kan ju föda en del konstiga rörelsestörningar.

Jag gjorde lite förfrågningar om det skulle gå att ta bort klon, men det stötte på patrull med detsamma.  Enligt Strömsholm är detta inte en vanlig konsekvens av OCD-operationer utan de trodde det var sekundärt till något annat, typ handlederna.  Han belastar ju båda tassarna ganska kraftigt på utsidan. Jag har därför bokat tid hos Audell, jag får komma på måndag.

I och med detta har jag avbokat både VP-kursen och Peter Nilssonkursen. Det känns alldeles för osäkert just nu, och jag har inte med bästa vilja kunnat valla med honom i veckan som var.  Nu ser han fräsch ut igen efter helgen, men jag har haft WetRap runt tassen hela tiden och han har inte varit så fysisk, han har mest legat i tältet.

Han ska hållas igång efter bästa förmåga tills på måndag, och så länge han är ohalt får det bli så. Jag ska självklart inte plåga honom på nåt vis, men det lär inte ge nåt om han kommer helt utvilad till veterinären på måndag?

Jag känner mig nedslagen och ledsen över detta! Men förhoppningsvis är det inte så farligt, men det måste utredas varför han sliter klon på det här viset. Det är inte normalt! Jag måste framför allt få hjälp med att få veta ifall han har ont eller om det är en rest av operationerna. Eller pålagringarna kanske? Många frågetecken, hoppas att få svar på måndag…


Han hänger ibland i handlederna. Men inte alltid! Mystiskt…

Vi ses!

Familjen Gustafsson

4 thoughts on “Lite om klon…

  1. Håller tummarna för att det inte är nått allvarligt, och att killen blir bra fort.
    Kram från oss

  2. Så himla jobbigt med dessa utredningar och inga klara svar. Jag var ju frustrerad över Ila men där var det liksom inga frågetecken: Benet är av, nu ska vi läka det. Typ. Kram!

Kommentera

