Dolph får Super Fast

Konsekvensen av alla hans bogbestyr är att han sliter sina innerklor väldigt hårt. Mer på höger sida, och där börjar det närma sig ett problem.  Klon är så gott som helt nersliten, och han går inte rent på alla underlag.  Detta bekymmer uppenbarade sig när snön försvann, den sliter ju som känt inte nämnvärt mycket!


Ingen klo kvar! 😦

Min idé var att använda hovplast, den används ju även till att laga sköldpaddor och annat så det borde även funka till detta?  Då jag själv inte är någon demonplastare frågade jag min vän/kollega Rose-Marie Clark om hon kunde hjälpa mig. Det sitter aldrig fast hos Rose-Marie och jag uppskattar hennes innovativa ådra, så ikväll dök hon upp med tuben i högsta hugg!

Det som används är en tvåkomponentsplast som härdar väldigt fort och blir hård som flinta! När den härdar alstrar den hög värme, men om man håller tuben hyfsat sval härdar plasten inte så fort och blir alltså inte outhärdligt varm. Rose-Marie har stor koll på härdningstemperaturer, hur man ytbehandlar och hur man formar plasten under härdningen.  Kändes tryggt!


Klon ytbehandlas


Lite grön lera för att undvika plast på vissa ställen

Det gick snabbt och lätt att göra, och hunden vred sig inte i plågor av värmen från plasten som jag oroat mig för. Nu sitter det en klutt med plast ovanpå klon, som nu är endast pyttelite förlängd. Detta kommer göra att plasten slits före klon och förhoppningsvis inte bryts av!


Resultatet! 😀

Det som är mest jobbigt är att leva med oron om han kommer bli halt av sina pålagringar. Vore ju alldeles förskräckligt irriterande om han skulle bli halt på grund av det här när vi klarat oss så bra hittills?

Hoppas det funkar!!!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

One thought on “Dolph får Super Fast

  1. Du och Rose-Marie kan därmed starta en nagelskulptörs-salong för hundar! Det finns ju tvättinrättningar och ekiperingsställen med kläder och juveler för hundar så det här måste ju vara nästa naturliga steg! Kleta dit några briljanter i plasten så har ni svintäta Östermalmstanter på kö med sina jyckar direkt!

Kommentera

