Inte en häst i sikte!

Vårt nya hästfria liv känns faktiskt toppen, vi har varit civila hela hela helgen. I lördags var vi på bio i Täby Centrum och såg Alvin and the Chipmunks. Det var evigheter sen jag var på bio, men det var riktigt mysigt! Vi smaskade obligatoriska popcorn och drack cola och efteråt tog vi en fika och strosade i leksaksaffären jättelänge centrum.

Jag har fortfarande ett stort intresse för hästar, men det är mer fokuserat på mitt jobb. Det är ett fantastiskt jobb jag har, och det går egentligen att utvecklas hur mycket som helst! Jag har ju vidareutbildat mig hela tiden, men nu kan jag lägga mer tid och energi på det. Ska bli roligt!

Många frågar ifall jag inte ska ta upp mitt tävlingssmide igen, av nån anledning är jag ihågkommen som någon slags smidesdemon. Jag var ju väldigt flitig precis när jag gick ur skolan, men det är ju sexton år sen! Och smidet måste man hålla på med hela tiden för att vara bra, och jag tror jag hellre  sparar kroppen till att dra in stålar istället. Inte för att smidet är tråkigt på något vis, men har jag skott en hel dag är jag inte så sugen på att ställa mig och smida när jag kommer hem…

Leoni har även haft sitt första kompisbesök, bästisen Elin har varit hemma hos oss och lekt. Det gick så bra att hon var här en hel dag i helgen, de har lekt, stojat och ätit massor! De fick följa med mig på vägföreningens årsmöte, där fortsatte de att smaska bullar i häpnadsväckande fart. Och då hade vi ändå ätit lunch precis innan!

Det är roligt när de börjar få kompisar, det är lite skoj att smålyssna lite på deras konversationer. De ryker ihop mellan varven också, mest över saker som den andra vill ha. Jag har försökt att inte lägga mig i, och de har löst det hela bra på egen hand faktiskt!

Det har ju varit dockor och prinsessor för hela slanten, möjligtvis har de lagt nåt pussel. De har spökat ut sig i vad de lyckats komma över, och överöst sin omgivning med pussar!

Våroutfiten i lördags!


Somnade tidigt efter allt prinsessande…


Inte så mycket hund i helgen annat än promenader. Hade det varit barmark hade jag lätt haft tid att gå ut att träna här hemma några skapliga pass. Precis så jag vill ha det! Jag har haft gott om energi och därmed lust till att träna! Känner mig full av förväntan inför det här året. Det ska bli så skoj att komma igång ordentligt med Dolph, och jag ser fram emot tävlingssäsongen tillsammans med Mary!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

