Resten av Rättvik

Först ut tidigt i morse var hopploppet, banan kändes rolig och jag kände att vi absolut skulle kunna klara av den! Tyvärr hamnar jag bakom henne strax innan tunneln, och då försvann hon framför benen på mig mot fel ingång. Det var lite överraskande faktiskt, men hela det loppet kändes lite kantigt och ofokuserat.  Kände mig halvnöjd och lite nedslagen efteråt, det var ju tusan att det aldrig ska lyckas?

Så det var inte full av  tillförsikt jag gick in på agilitybanan, ibland tappar man sugen bara. Men vi gjorde ett jättefint lopp med bra kontaktfält och vi satte dessutom slalomingången som var lite knepig. En nolla, alltså! Det var fest i målfållan må ni tro!

Tyvärr blev det inte filmat, så ni får föreställa er hur galanta vi var. Vi lär inte heller  bli ihågkomna för vår hedrande 15:e plats, men ÅÅÅÅ vad glad jag är, så det kvittar! Skönt att ha en liten känsla av att lyckas efter en sån här helg?

Nu skulle jag kunna skriva en herrans massa om strategi och  hur vi ska kunna bli bättre. Men jag tänker segla lite på den här känslan och ta itu med det lite senare! Fast lite mer stadga i våra lopp är ju önskvärt och framför allt fart. Men i vilken ordning jag ska börja har jag inte inte funderat ut än!

Stugan städade jag ur i morse, vi har bott i Fyrklöverns stugby. Jag har bott där vid flera tillfällen, standarden är lite loppig men jag har inga höga krav.  Var kan man annars bo billigt och bra med ett gäng hundar? Dessutom ligger det vackert och har ett eget trådlöst nätverk! 😀

Fast vissa arrangemang får man hålla tillgodo med!

I morgon sätter veckan igång igen med besked! Ligger efter lite med jobbet, men Leoni ska inte vara på dagis i morgon utan spendera dagen med sin pappa. Därför har jag en stund extra på mig att jobba, men ska ändå skynda mig så hon kan komma hem. Hon har ju varit borta sedan i torsdags! Längtar efter min lilla prinsessa…

Vi ses!

Familjen Gustafsson

4 thoughts on “Resten av Rättvik

  1. OMG. Jag förutspår att efter denna enormt intensiva prinsessperiod så kommer din dotter att slå över till att gå i snickarbyxor resten av sitt liv. Typ. Eller?

Kommentera

