Små turer…

Det är långt mellan inläggen, inte för att det är trist och tråkigt på något vis, snarare har  det varit skapligt turbulent på sina håll! Men besvikelser och misslyckanden drabbar ju alla, och det känns som just den här  soppan är på väg att lösa sig på bästa sätt.

Vår fårgrupp är tråkigt nog på väg att upplösas. Det har visat sig svårt att samexistera med hästägare på ett inackorderingsstall, viss fårhantering ser illa ut i deras ögon. Det har varit svårt att nå fram med nån slags förståelse för varför det ser ut som det gör, och får ställer till det ganska bra på egen hand emellanåt.

Ser man inte hela scenariot kan saker missuppfattas ganska ordentligt,  och historierna har svallat inne i stallgången vad som händer de stackars fåren. De är ju inga tamdjur, och visst kunde vissa saker ha gjorts annorlunda med tanke på åskådare och annat, men spiralen har  snurrat alldeles för länge redan och känns bortom all räddning. Vi har alltså blivit uppsagda, och kan inte ha kvar fåren på Seneby längre.

Då jag även är inblandad i stallet har jag svävat mellan gruppen och hästägarna i hopp om att hålla alla nöjda, och detta har sugit energi utan dess like. Mer än jag nånsin kunde ana, och jag kunde med all säkerhet ha skött saker och ting bättre. Men detta var  en roll jag inte alls var förberedd på, så här i efterhand känner jag mig lite enfaldig faktiskt.

Jag hade nån fånig dröm om att vi skulle ingå i nån slags allians tillsammans med inackorderingarna och hunddagiset. Alla skulle vara nöjda och glada, vi tycker ju alla om djur i alla fall? Jag var säker på att konceptet  inte kunde misslyckas!

”Du kan misslyckas många gånger,  men du är inte misslyckad förrän du börjar skylla på andra” är ett klokt ordspråk.  Det gäller att rannsaka sig själv och komma till insikt om sin egen del i det hela.

Men, jag har nu surat klart och tittar framåt! Får ska jag ha på något vis, sen i vilken konstellation vet jag inte än. Förmodligen blir det på egen hand, eller möjligtvis med nån/några av de andra i gruppen, det beror lite på vart jag hamnar.  Jag har några grejor på gång! Vi är inte på nåt vis osams i gruppen, snarare har jag genom detta misslyckande mött väldigt goda vänner!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

4 thoughts on “Små turer…

  1. Ping: Livet är underbart! « Det Gustafssonska livet på landet

  2. Du ser, inget ont som inte har något gott med sig. Det blev bra för vissa av er i alla fall:)

Kommentera

