Matplatsen

Idag var det dags för en resa till IKEA,  Limpan fick vara ledig från dagis för att följa med.  Vi mötte upp mormor på plats, och efter den obligatoriska gula påsen fylld med decilitermått, batterier och ljus hämtade vi bordet jag sett ut!

Det blev himla fint, matplatsen är ju inte så stor och bordet passade perfekt! Nu ska ju väggen med fönstret bort och flyttas upp en meter, men jag tror det kommer passa fint sen ändå.

En liten hund har mutat in platsen under nya bordet.

Passade också på att byta ut den förskräckliga lampan som hängde kvar i köket när jag flyttade in.  Hade denna liggande, den var uppsatt i mitt sovrum där jag bodde förut. Men den passade väl fint där? Lite nöjd över att jag fixade elinstallationen själv, bara en propp gick! 😆

Hade lite telefonsupport med pappa, han är ju elektriker. Blått på blått och vitt på brunt blev det den här gången. I sockerbiten, sörni!  Ni hör ju, kan byta yrke i morgon…

Skoj att rita på kartongen!

I helgen har jag Leoni hos mig, ska försöka rikta in mig på lite roliga saker med henne. I morgon ska hon gå på teater med mormor, men jag kan inte följa med då jag har insläppet i stallet.

Jag har beslutat att låna ut lilla Bosse, Leoni har inte det rätta intresset just nu. Hon kanske inte är nån hästtjej? Jag har bara dåligt samvete för honom, och han är en sån fin liten häst. Men det är alldeles för mycket jobb för det lilla hon vill rida/åka vagn, igår red hon för första gången på flera månader.

Jag släpar med ungen till stallet, och hon sitter i fikarummet och tittar på film medan jag mockar/sköter nåt pass. Och jag vill ju egentligen inte hålla på, det fanns ju en anledning varför jag sålde min egen häst. Men hade hon haft intresset hade jag inte tvekat en sekund! Då hade jag slavat utan att blinka!

Men det kanske kommer, hon är ju inte så gammal. Men fram till dess kan han komma till användning nån annanstans istället!

När man var liten var allting kul!

Vi ses!

Familjen Gustafsson


3 thoughts on “Matplatsen

  1. Ja ärligt talat. Sanna var en solskensryttare fram till hon var 13 ( = bara kul att rida när det var bra väder, humöret stämmde och vissa stjärnor var i rätt konstellation på himlavalvet). Det ökade intresset kom senare än så och då hängde hon i stallet för jämnan. Nu är hon ju dessutom åter tillbaka i hästandet efter ett par års uppehåll.

Kommentera

