Vinterträningar

Jag hade ju bestämt att inte tävla mer i vinter, det är inte skoj när man inte kan träna något.  Men efter en spontan ridhusträning dagtid tillsammans med Anna och några till, gjorde jag upptäckten att inte vara ensam om att kunna träna dagtid! Så nu är några fler tillfällen inbokade i ridhuset, plus att jag hoppas kunna närvara på flertalet av de ordinarie träningarna.

Jag är därför inte sämre än att kunna ändra mig, både Linköping och Rättvik är anmält och betalt. Lyckades knipa den sista stugan på Fyrklövern i Rättvik,  jag och alla hundar ska husera i en fembäddsstuga.  De har bra priser där, jag betalar något annat pris då jag bor själv, så det blev inte så dyrt.  Clarence är ju lite klaustro, han passar dåligt på vandrarhem där alla andra ska bo.

Idag var det alltså ytterligare ett tillfälle i ridhuset, vi körde en bana Nalle hade ritat till Rom.  Den var teknisk, men kul och flytig.  Mary kändes riktigt fin, men hon slarvar med rivningar mellan varven. Hon är i och för sig lite vinterfläskig, något som jag absolut inte är van vid! Men efter hennes tillskott av B12 har hon lagt på sig duktigt, jag har inte alls hängt med i den utvecklingen!

Anna filmade med sin Fån, här är andra varvet tror jag:


Jag tror vi börjar köra ihop oss lite, den här träningen kändes himla bra! Det är bara att nöta på med våra svagheter som är kontaktfält och slalom.  Jag tyckte hon klarade det skapligt idag! 😀

Dolfan har också varit med på några träningar och kört. Mest har vi tränat lite hoppteknik, det känns som en bra och enkel övning för honom.  Efter lite meck med avstånden, han har ju fasligt lång rygg, såg det riktigt skapligt ut! Och han tycker det är såååå roligt att vara i ridhuset!

Lite hinderträning har vi börjat med, framför allt är det hopp och tunnel. Hoppningen funkar fint så länge det är hyfsat låg höjd, men så fort det kommer upp på largehöjd blir han genast osäker och springer ofta under.  Det är väl bara att nöta på gissar jag? Tunnlarna tycker han i alla fall är skoj, dom tar han i en faslig fart!

Jag kommer mest att fokusera på Mary tills Rättvik är över, fast Dolfis ska få lite träningstid han också.  Men det kommer bli ganska opretto med honom en tid framöver, ska försöka ha så roligt som möjligt bara! Återkommer med våra små framsteg…

Vi ses!

Familjen Gustafsson

3 thoughts on “Vinterträningar

  1. Jag tycker att det ser väldigt lovande ut både med Mary och Dolph. Jag tittade på dina filmer med ljudet på, men Jazz satte igång att skälla, när han hörde er, så jag var rädd att grannarna skulle komma rusande och klaga.

Kommentera

