Julafton del 1

I morse purrade jag Leoni tidigt, det brukar sällan gå speciellt bra. Men idag kunde jag fresta med att tomten varit här och lämnat en liten present i strumpan! Det gick fasligt lätt att få upp henne då… 🙄

När vi klätt på oss åkte vi upp till stallet och åt julgröt med alla där, även Petra och hennes barn kom upp.   Ordet ”gröt” brukar ju få de flesta små näsor att rynkas, och så även idag! Vi gick istället ut och åkte pulka med barnen, innan det var dags för att önska Bosse en god jul.

Jag hängde upp en hålkaka med hårt bröd i ett snöre taket, han är ju väldigt kreativ när det gäller mat.  Jag var därför säker på att den skulle vara uppsmaskad ögonaböj, men han tyckte nog han att hårt bröd var i lite fattigaste laget för en julpresent, för han var mycket mer intresserad av ungarnas fickor,  mössor och fingrar.  Gissar att det kommit en morot eller två i hans väg från en liten människa nån enstaka gång, men till hans försvar så har han hittills inte bitit några barn, bara vuxna än så länge!

Ingen shejping här inte!

Efter allt hästpyssel och pulkaåkning var ungarna trötta och lite småsugna. De fick lite saft och pepparkakor och fick kolla på en film i fikarummet,  medan jag och Petra gick en sväng på fälten med hundarna.

Passade på att prova min nya kamera, och jag är faktiskt riktigt nöjd med den! Framför allt så tar den bilderna direkt när man trycker av, och inte nån sekund efteråt som kompaktkamerorna ofta gör. Vanlig kamerakänsla alltså!







Lite pyssel med fåren hanns också med, ingen vallning dock. Julmat och lite knäckebröd fick dom, därefter önskade vi alla God Jul och åkte hem för lite lunch.  Strax börjar Kalle Anka, och sen ska vi hem till Mamma i Rosersberg för att öppna julklappar och äta julmiddag!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

