Rolig luciaträning!

I morse var jag lagom mosig efter dagen på mässan. Hade en del att stå i, och när det var avklarat åkte jag till ridhusträningen för första gången i år!

Jag, Pernilla och Charlotte körde youngstersträning, så det var Dolfans tur idag.  Vi körde lite inkallningsstarter och hoppteknik,  och därefter fick han prova vartenda hinder tror jag,  fast vi struntade i balanshindren och slalom. Han var så himla i gasen! 😀

Detta blev ju ingen träning i befästelsens tecken, men det var nyttigt för honom att vara med och prova. Nåt som jag verkligen fick betalt för var vår inkallning och kontakt, han var ju väldigt distraherad av de andra som tränade. Men det gick lätt att få honom tillbaka, han var lös i princip hela tiden. Vid våra små träningspass hade han fint fokus på mig, då intresserade han sig inte för de andra. När vi plockade undan hindren fick han springa och leka med de andra, och han kom varenda gång jag ropade på honom. Duktigt!

Det var himla skoj att vara med, jag ska verkligen försöka åka dit så ofta jag kan! Min träning har varit obefintlig sedan november, hur jag än vänder och vrider på dygnet hinns inte nån träning med, då det blir mörkt redan på förmiddagen känns det som! Jag prioriterar just nu promenaderna, då får alla hundar motion i alla fall.

Tyvärr sade min kamera upp sig igår, så inga bilder eller filmer lär komma förrän jag skaffat en ny. Oavsett garanti lär det bli svårt att få igenom något på den, då mitt kamerahus är en syn för gudarna! Nån repigare teknisk pryl får man nog leta efter… 😆

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

