En tidig julklapp

Idag materialiserade sig en polis från ingenstans och vinkade in mig vid Ålsta gård.  Med tanke på min senaste drabbning med polisen (Al-Qaidahändelsen) kollade jag snabbt att bältet var på, och det hade jag i alla fall lyckats med.

Hittade inte körkortet på en gång, och polismannen sa lite torrt att jag hade nog lite värre bekymmer än så.  Efter att fått blåsa fick jag veta att jag kört 85 på 70-sträcka och att det kostade mig tvåtusen spänn. Polisen gratulerade mig i förskott på födelsedagen, önskade god jul och sen fick jag åka.

Man får väl tacka för julklappen! 🙄

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

