Det närmar sig!

Sen i mars förra året har vi planerat. Det har känts väldigt avlägset, men nu är det inte långt kvar innan årsmötet för EFFA äger rum! Vi har ett digert och roligt program för delegaterna, jag är riktigt förväntansfull själv!

Alla kommer under torsdagen att anlända till Globen Hotell där de checkar in och registrerar sig. Efter en massa strul vid hotellbokningen har jag och Rosa fått vårt rum uppgraderat till en svit som kompensation, första gången jag huserar i en sån! På kvällen är det en ”common dinner” på hotellet för de som är på plats, sen är det nog raka spåret i bingen.

För tidigt på fredag morgon går en buss från hotellet till Hovstallet där vi ska få en liten specialtur och  se på hästar, seldon, gamla fanor, vagnar (både arkiverade och såna som är i bruk) plus lite annat smått och gott.  Därefter bär det av till bricklunch på regementsmatsalen på K1 där vi  ska få se smedjan och få en rundtur när vi ätit. Till slut ska vi få se Polisrytteriet och deras nya stallar, de ska visst vara något utöver det vanliga. Spännande!

Fredagkvällen ska tillbringas på hotellet med middag, och sen på lördag morgon försvinner alla delegater iväg till Hantverksföreningens lokaler för årsmötet. Det beräknas ta hela dagen, så jag och Rosa ska ta med fruarna på vad de kan tänkas vilja göra. Troligtvis shopping! 😯

Just nu försöker jag skramla fram nåt tjusigt att ha på mig på lördagkvällen då det är fin avslutningsmiddag på Hantverksföreningen. Kläderna de andra dagarna tror jag mig ha löst, jag ska nog passera som civil om jag bara struntar i fleecen!

Ska djupdyka lite till i garderoben, hoppas jag hittar nåt.

Fast räkna med en bildbomb efter helgen!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

 

One thought on “Det närmar sig!

Kommentera

