Oktoberfesten

Ja, det tog typ hela helgen att fatta varför Ein Prosit och annat österrikiskt joddel spelades i hjärtinfarktstempo på banvandringarna! Det är till att vara trögtänkt ibland, haha!

Resultaten från Gotland är lite blandade, allt ifrån en fin agilitynolla med SM-pinne till ett avbrutet lopp i pannkaksstil.  I fredags kväll gjorde vi ett jättefint hopplopp, med en retlig femma då jag tänkte mot hinder fyra alldeles för tidigt. Men i övrigt ett trevligt lopp som jag var nöjd med!

På lördagen gjorde vi  två lopp, och inga resultat att prata om. Agilityloppet vet jag inte om jag ska analysera så mycket,  men vi fick återigen ett fel på balansen plus att hon hoppade upp på uppfarten på gungan och studsade av igen! Ansatsen var faktiskt inte speciellt krokig, men det är möjligt att det var den som spökade.

Ett bra lopp i övrigt, men jag kände att jag blev lite irriterad över balansfelet! Hur svårt kan det vara liksom? Jag får helt enkelt återgå till min rysskommendering och torrhandla som bara attan vid uppvärmningen. För all framtid! Gissar att det är enfaldigt av mig att tro att det nånsin kommer fastna för gott…

Hopploppet gick åt skogen ganska omgående i fel tunnelingång, sen blev inte nånting speciellt bra. Jag valde att gå av i stället, det var en supersnabb bana vilket inte gjorde henne mer fokuserad. Jaja…

Söndagens agility var också en snabb bana med många varv! Jag var förberedd upp till tänderna på kontaktfälten och vi gjorde ett fint lopp och kom sexa! 😀

Återigen knep vi den absolut sista SM-pinnen som utdelades, det verkar vara vår grej. Så nu har vi tre agilitypinnar i vår lilla samling.

På lördagkvällen var det middag, det bjöds på kyckling i den största wokpannan jag sett! Till efterrätt fick vi saffranspannkaka som visst är nån gotländsk nationalrätt, det var i alla fall väldigt gott och trevligt. Och trångt med en faslig massa människor, fast det märktes inte av.

Jag och Helene hade ett rum ungefär en meter från alla borden,  och även fast vi inte tillhörde dom som satt uppe,  somnade vi utan problem. Då är man trött!

IMG_3176Oktoberfesten på riktigt

Boendet var verkligen toppen, det var i ridhuscafeterian, så våran ”bur” var vårt rum där hundarna kunde gona sig i värmen mellan loppen. Lite grusigt i sängarna blev det, men man får ju skylla sig själv när man låter hundarna sova där! Tror faktiskt inte de hade fått plats på golvet heller.

Vi har haft en skön helg, med roliga människor och mysiga promenader. Men man blir hemskt trött av nån anledning, så det var skönt att slå ner ändan på båten. Det är väldigt smidigt att åka till Gotland och tävla, det är inte mycket bilkörning direkt. Man kan ju vila på båten, och när man går i hamn är man framme i Stockholm. Nu har jag tio mil till färjeläget, men det känns ändå ganska lätt!

Hoppas på fler tävlingar där, jag gillar Gotland!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

IMG_3182_editedHelenes Jessie, 7 månader

Kommentera

