Leoni 4 år!

Idag fyller Leoni fyra år! Födelsedagen firades redan igår, och absolut inte i stillhet. Vi ratade hemmaplan och hyrde festlokalen i området där mormor bor, väldigt smidigt, mysigt och framför allt luftigare än hemma hos oss! Det var tårtkalas som vanligt och pappa Emil tillsammans med Leoni hade bakat tårtorna.  Det var inget knussel med strösslet och jordgubbarna, och det fanns till och med en chokladtårta, det gillar nämligen jag!

IMG_3085Alva och Leoni. Båda i prinsessåldern.

IMG_3086Maddis och pappa Peder

IMG_3089Självklart var det ljus på alla tårtor!

IMG_3096Kalas med prinsesstema.

Som sagt, Leoni har ju äntrat prinsesstiden med språng, det är bara det och möjligtvis balettprinsessor som duger. Barbiedockor är också väldigt skoj, jag har ju spekulerat tidigare varifrån den genen kommer. Mamma hade en teori om att stjärntecken, horoskop och vilken accendent hon var född i  hade nåt med saken att göra, och det börjar låta mer och mer som en fullt möjlig förklaring!

IMG_3098Paketmassakern har börjat!

Det blev en faslig massa paket, och hon fick sååååå mycket fina saker! Och hon har faktiskt ganska stor koll varifrån de kommer. Det tycker jag är duktigt gjort!

IMG_3097Den här minen…

IMG_3103…förekom den här!

En alldeles fantastisk prinsessklänning som kommit hit från USA, rykten hade nått våra vänner med familj på andra sidan jordklotet att Limpans gamla klänning började bli lite bedagad.  Det tog ungefär en atomreaktion så hade hon bytt till  den här, och den åkte hon också hem i.

IMG_3106Så jäkla gullig!

IMG_3113

Den gick till och med att gunga i!

IMG_3107

Filip överlämnar själv sin present

IMG_3108

Alia gillar tårta!

IMG_3110

Oliver, den yngsta kalasdeltagaren

Idag har Leoni varit fullt upptagen med sina fina födelsedagspresenter. Själv är jag lagom mör efter att ha jobbat idag. Emil åkte förbi dagis med tårtor till ungarna och mormor var här på en födelsedagsfika.

IMG_3129

Vi har bara skummat överst i påsen

IMG_3127

Djupdykning

IMG_3123

…now we´re talking! Plasthästar hade jag också.

Kvällen har inte varit alltför betungande, hon ville själv gå och lägga sig och somnade redan klockan sju! Själv har jag försökt att hitta plats åt alla nya leksaker, jag tror jag får be Emil bygga ett väldigt stort rum till henne.  Hon är i alla fall hemskt nöjd med sin födelsedag, jag är säker på att hon kände sig speciell och älskad.  Och detta tack vare hennes vänner och familj ville komma och säga grattis!

Tack allihop!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

4 thoughts on “Leoni 4 år!

  1. Wow! Vilken orgie i tårtor och rosa attiraljer! Ärligt talat så hade även Sanna (och Fredrik, fast det får jag inte säga högt nu för tiden) en rosa period. Men då fanns det ju inte så fina prinsessklänningar att köpa… Och den rosa perioden försvann för bägge så småningom.

  2. Vad bra klanningen passade, hon ser verkliken ut som en liten prinsessa. Hoppas modet haller i sig, jag har redan ogonen pa nasta klanning med annu mer tyll, hi,hi.

Kommentera

