Vad har det kostat?

Jag har gjort en liten summering av hur mycket pengar OCD-kalaset har kostat. Slutsatsen är att det är verkligen toppen med försäkring, men det är  ansenliga summor som ska betalas ändå.

Den totala kostnaden, avrundat till jämna hundra:

Diagnos                 2.600:-
Op 1                    13.000:-
Op 2                    11.500:- (låg bara inne över dagen)
5 resor                  2.000:   (Strömsholm t.o.r)
Cosequin DS         3.000:-  (3 burkar, fortsatt löpande)
Metacam               1.500:-   ( tre 100ml flaskor)
Rehab                   2.000:-
Diverse                 1.000:-  (Halskrage, förband osv)

Summa:       36.600:-

Allt detta är ju inte ersättningsbart,  det är bara de tre första posterna som är det.

Så följande har jag betalat själv:

Självrisk               2.100:-
20% av rest         5.000:- (totalt 27.100:- minus 2.100:- = 25.000:-)
Övriga poster       9.500:-  (det icke ersättningsbara ihopslaget)

Summa             16.600:-

Nu är det bara några sista plåtar kvar på bogarna i samband med HD:n.  Och är dom bra kan jag börja hoppas på att detta är över! Det finns ju alltid en större risk för artros i lederna, men det ligger i så fall längre fram i tiden och är inget jag kan råda över. Fast jag kommer alltid att känna en viss oro över hans fysik, men det är väl bara att köra på? Med viss eftertänksamhet i och för sig…

Vi ses!

Familjen Gustafsson

6 thoughts on “Vad har det kostat?

  1. Ja, du hjärtat! Man måste älska dom små liven väldigt mycket. Jag är uppe i samma summor vad gäller Frazze.

  2. Hoppas verkligen att det kommer funka from nu. Men man oroar sig hela tiden, det känns fortfarande i magen efter VARJE träningspass att han ska markera på nått ben. Vi är snart uppe i 1,5 år utan besvär..
    Och billigt är det inte.

  3. De e inte billigt att ha hund inte o sen oron som du nämner, den är det värsta tycker i a f jag!
    Röntgade höfter och armbågar på Axel i tisdag. HD var ok men han hade redan lite pålagringar på armbågarna, man kan ju inte komma ifrån att man blir lite oroligt och ledsen!
    Hej hopp

  4. Jaa du, jag blev chockad över Teas ena mjölktand som vägrade tappa taget och som sedan kostade 2800:- att plocka ut. En enda liten tand!!!
    Hade man älskat dom ett snäpp mindre så hade väl hovtången åkt fram:))

  5. Jag räknade nyss ihop vad Algots ögonskada har kostat sammanlagt i år och vad jag har betalat och konstaterade att jag var väldigt tacksam över att ha hunden försäkrad. Jag har tur att ha Folksam och dubbelveterinärvård där så de ersätter ju även mediciner och rehab!

Kommentera

