HD-tid beställd!

Den 10:e november på morgonen ska vi till Audell. Egentligen ringde jag för att fråga beträffande en ny röntgen av hans bogar, men det befanns onödigt att gå igenom hela proceduren enkom för dom.  Och det fanns ingen anledning att vänta med HD:n heller, så jag bokade en tid helt enkelt. Jag är inte speciellt orolig då han redan fått höfterna röntgade vid OCD-diagnosen, och då var det inte något större fel på dom.

Det som ligger och gnager lite i bakhuvudet är ifall processen i brosket har fortsatt vara aktiv efter operationen och det flyter omkring nya lösa bitar i leden. Det vet jag kan hända på hästar, men enligt telefonsamtalet idag fick jag veta att det inte var så vanligt på hundar. Deras tillväxttid är mycket kortare än vad det är på hästar, och det lät ju logiskt.  Men eftersom han hade en så kraftig OCD känns det skönt att veta, men artros är det alldeles för tidigt att sia om.  Känns bra i alla fall att ha bokat tid! Och skönt att få HD:n avklarad på köpet.

Vi ses!

Familjen Gustafsson

2 thoughts on “HD-tid beställd!

  1. Alltid skönt att få reda på att vovvarna är ok, jag ska på HD röntgen med Axel på tisdag.
    Viktigt att kolla tycker jag när man ska jobba med vovvarna!!

    Hej hopp

Kommentera

