Mikrostund i hagen

När tävlingarna var klara åkte jag förbi Emil och hämtade Leoni.  Därefter satte vi fart mot stallet för att mocka åt Bosse, och jag skulle också se till fåren då Katarina har gjort sig illa. Limpan var inte så stallsugen, hon ville hellre se på film, så när mockningen var klar tog jag Dolph för att kolla till fåren.

Egentligen hade jag inte några vallplaner, det kändes bara som en god idé  att han fick följa med och ligga utanför hagen en stund. Fast  det blev en liten sväng inne i fårhagen i alla fall, vi tränade  på ”framåt” i drivningen, och runt våra tama snälla får går det jättebra! Lite roligt för honom också, han har tyvärr varit halt i några dagar igen. Jag är säker hoppas på att det var en tå som spökade eller möjligtvis någon muskel. Hältan såg inte alls likadan ut som tidigare,  den kom och gick och var värre när han legat still.  Hur som helst är han ohalt igen, så jag hoppas att kunna köra igång igen!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

