Sosu Dag 1

Med gårdagens frost i färskt minne packade jag bilen full med överdragsbyxor, varselfleece och tjocka täcken till Mary. Redan när jag satte mig i bilen för att möta upp Anna började kläderna åka av,  september har verkligen slagit alla rekord!

Vi har haft en jättefin och varm dag, om än lite blåsig. Jag har äntligen fått vantarna på mitt  tält från Hansesgården som jag fick köpa begagnat, jag lyckades för första gången vinna en ”först till kvarn”-tävling! Verkligen lätt och enkelt att sätta upp, och vad rymligt! Nu kan man skaffa fler hundar… 😉

Jag är ganska nöjd med båda loppen, men agilityloppet kändes bäst! Vi kom i mål på tio fel, det gick snabbt och bra ända till hinder elva, då jag bytte rakt på stackars Mary istället för bakom. Sen gjorde hon nåt slags halvdant tyskt hopp på gungan så då fick vi fem fel till.  Men roligt och skoj lopp!

Vodpod videos no longer available.

Hopploppet var egentligen också bra, men vi fick säkert 10-15 fel bara i slalom. Hon sprang för omväxlings skull *ironi* förbi första porten, sen blev det lite krångel när vi skulle ta om. Men vi klarade alla svårigheter och fällor, om än lite skakigt i början. Men helt okej ändå!

Filmtjänsten verkar krångla ikväll, så jag lägger bara ut agilityloppet. Får se om jag får fart på det lite senare!

Alla hundar har varit med, och idag har Dolfan fått gå med nosgrimma till hans stora förtret! Det var ett fasligt krafsande och rullande, och han var hemskt irriterad över att han inte kunde få mig att åka arselkana efter honom i vanlig ordning. Den funkade faktiskt väldigt bra, jag gick lugnt och sansat med alla fyra på promenad! Skönt!

Nu är det TV:n en liten stund, sen är det till att hoppa i säng. I morgon är det ingen sovmorgon för vår del, banvandring runt åtta! Mera rapporter kommer.

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

