Kära nån vad många!

Idag hade jag bara en häst på morgonen, jag hade stökat undan resten tidigare i veckan.  Leoni fick följa med på jobb i stället för dagis, och när vi var klara åkte vi upp till Dolfans uppfödare Ann, för att få lite hjälp med våra skakiga nybörjarben.

Han var bra mycket vassare på ny plats och nya får så han kändes faktiskt lite stökig till att börja med, men med Ann gick han riktigt fint!  Därefter var det ingen nåd, jag och Dolfan fick smaka på den stora flocken!

Det var så himla kul! Och det var så jädra  många får så det  kändes nästan komiskt, och jag tror han blev lite frågande själv.  Han frös några gånger då han blev osäker på vad han skulle göra, men han kom igång fint tycker jag. Han vill ju gärna upp mot huvudena hela tiden, fast på slutet fick vi till några bra svängar och stopp.  Jag måste själv försöka hålla mig i rörelse, och med den här jätteflocken var det liksom inte så mycket att be för. Det var bara att röra på påkarna!

Vodpod videos no longer available.

Passade också på att ta en familjebild, pappa Flipp är äntligen på benen efter ett elakt ormbett i somras. Och jag förundras varenda gång vad lik Dolfis är mamma Peg.  Fast han har fått pappas öron!

IMG_2956

Mattias var också ledig från dagis, så han och Limpan var fullt upptagna med sitt. Det var lek med bilar och hopp över pinne, de sprang ikapp och uppfann nån slags krigsdans.  Så något dåligt samvete för henne behövde jag inte ha!

IMG_2963

Resten av eftermiddagen har bestått av utefix. Gräsmattan har blivit klippt och poolen är nu  nermonterad och högtryckstvättad. Leoni och alla hundar har ”hjälpt till”, så när vi var klara var alla lagom genomblöta.

I morgon ska åker jag, Leoni och Mary till Ågesta och tävlar, i alla fall om det är fint väder.  Förhoppningsvis är vi klara tidigt, för Emil ska komma hit och börja med takstolarna och behöver kanske lite hjälp.  Om inte annat är det på tiden jag börjar med panelen, det har inte blivit så mycket målande som jag tänkt.

Rapport från tävlingarna i morgon i alla fall! Om jag orkar…

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

