Snor och grovfoder

I morse var Leoni jättehängig och täppt i näsan. Det blev till att stanna hemma ifrån dagis och snyta sig! Fast framåt förmiddagen började jag tvivla, jag försökte göra lite nytta genom att bädda rent, men det var hemskt besvärligt! Det var nämligen en hoppande och tjoande unge i vägen hela tiden… 🙄

Mamma kom strax efter lunch och höll Limpan sällskap ett par timmar medan jag skodde en häst i alla fall. Den fanns på väg upp till fåren så det passade ju bra. Sen mötte vi upp Anders från Snåttsta som kom med vårt hösilage som fåren ska äta i vinter. Skönt att ha det hemma nu!

ATT01756Jag får skjuts till grinden sittandes på balvagnen. Skumpigt!

Än så länge har de gott om bete, men det är väl kanske inte så mycket näring i gräset så här års. De får kraftfoder varje dag, så jag tror att de har det ganska bra i alla fall.

Egentligen hade jag inte tid att valla något, men Marre var tvungen att åka och självklart stod alla flickorna uppe vid grindhålet och ugglade. Jag tog Dolph i en lina och föste ner dom mot andra sidan så hon kunde köra ut lite enklare. Hela stängselsidan föste vi bortåt i fin stil, och återigen känns han så himla okomplicerad. Det lär jag väl få äta upp snart?

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

