Lös på fåren!

Idag var jag och Marre med våra unghundar till fåren. Egentligen hade vi tänkt att återigen traggla lite inne i fållan, men det känns faktiskt inte så himla givande! Så på ett infall stannade vi kvar i stora hagen och släppte våra unghundar med Mary som barnvakt,  och Dolfan var så himla jätteduktig!

Han är en försiktig general, hemskt intresserad av fåren men absolut inte av det intensiva slaget. Han rörde sig lugnt och fint och bytte varv när jag gick ut med pisken. Han blev lite snäv ibland när han inte hann med, men han såg väldigt fin ut! Jag känner mig sååååå glad att jag släppte honom, det kändes som en massa saker kom mer naturligt till honom. Han har nog undrat vad hans uppgift har varit där utanför fållan egentligen… 😉

Något annat han gillar är att åka färja. Nuförtiden biter han inte sönder inredningen märks han inte i bilen, utan han ligger snällt på sin plats. Men när vi åker färjorna mellan Vaxholm och Värmdö blir han superalert och står gärna i givakt på mittkonsollen! Han kollar ut genom fönstret och friar till folk ute i bilarna eller övervakar när färjan lägger till. Jag vet faktiskt inte varför det är så spännande, kanske är det vattnet?

ATT00146

Vi ses!

Familjen Gustafsson

2 thoughts on “Lös på fåren!

Kommentera

