Time flies!

Stort bevis på att sommaren är över är att man plötsligt vaknar upp i vardagen  med samma gamla rutiner. Hösten är i och för sig min tid, jag tycker om när insekterna försvinner och vädret blir lite svalare. September brukar ju vara himla najs med finväder och stubbåkrar. Utom idag då, det var 26 grader varmt!

Jag har ju äntligen fixat klart större delen av tomten, så nu är det fin gräsmatta överallt så det är bara att sätta igång att träna. Fast nu har Dolfis fått mest uppmärksamhet, vi har varit hos fåren ett par gånger. Jag har inte vågat släppa honom fritt ännu, jag ska försöka iordningställa vår 25:a, det känns som det skulle vara ett bra ställe att börja på.

Mary vilar lite just nu, inte så mycket träning annat än att hon hjälper till att hämta fåren ibland. Hon fäller alldeles förskräckligt, och jag tycker hon brukar tunna ur lite då. Hon går ju promenaderna varje dag, men mer än så är det inte.

Limpan rider några gånger i veckan, och Bosse har fått en ”stödfamilj” i Petra och hennes barn. De rider också ett par gånger i veckan, och på helgerna brukar vi ses med ungarna uppe i stallet. Känns som lite stallsäsong just nu, när klockorna ställs tillbaka i oktober brukar det vara slut på eftermiddagsturerna till stallet till vardags… 😦

IMG_2879

Vi ses!

Familjen Gustafsson

2 thoughts on “Time flies!

  1. ja vi pratade om det igår… snart blir det ”vinter” och då är det ebcksvart vid 17 😦 kan tänka mig att det är än värre här upp i norrland 😉 😉 😉

  2. Hej!
    Är det du som har REGV1087/2008 Dee-Dee ?? I sånnafall har jag hennes kullsyster Dana! =o) Råka rammla in här efter lite surfande!Dana eller Strumpan som hon kallas är VÄRLDENS bästa hund-har verkligen fått en 10poängare!Och jag har endå haft enheldel hundar.

    Hur är eran tik?
    titta gärna in på vår hemsida och blogg:
    http://www.rohkeakoiran.info.se/

    hälsningar från Örebro!

Kommentera

