Och nu nånting helt annat…

Den här veckan har jag haft lite lugnt. Det är min ledighet sen vi var på Gotland i  juni som kommer igen i kalendern, och det kunde inte ha passat bättre! Jag har känt mig trött och sliten i kroppen, och igår fick jag en återbudstid hos Inger Lexing. Hon är verkligen outstanding, och det är inte lätt att få tid när man behöver. Och usch vad det kändes, men det var en remarkabel skillnad när jag stapplade ut därifrån!

Efter den behandlingen kände jag mig mycket piggare, så idag har jag hämtat virke för tillbyggnaden! Nu är det det dags för takstolar och panel, och jag hade tänkt att måla ett varv på panelen innan den sätts upp. Det blev en sabla massa plankor, det tog hela dagen att klabba med. Men nu finns det jobb för mig också med bygget, det är cirka 40 brädor som ska målas! Limpan ska ju vara hos sin pappa i helgen, så jag hoppas hinna en hel del då.

IMG_2894Det blev kärringkörning hem…

Kvällen har spenderats hemma hos Rose-Marie, vi ska ju arrangera EFFA:s årsmöte som i år ska hållas i Sverige. Det kommer bli en sjujäsikens tillställning och om allt går i lås kommer delegaterna få sig ett årsmöte de sent kommer att glömma.  Jag ska presentera vårt program när allt är spikat, men en sak är säker, jag och Rosa är ute på väldigt hal is då vi ska ta med delegaternas fruar ut på shopping i Stockholm på lördagen! Ingen av oss är direkt som fisken i vattnet i det elementet nuförtiden… 🙄

IMG_2896Peppe tänker inte shoppa.  Han får fixa namnskyltarna istället!

I helgen var vi i stallet ganska mycket, vi träffade Petra med barn bland annat. Vi åt lunch tillsammans, Petra hade med sig våfflor!  Sen tog vi en lång promenad med Bosse, ungarna fick turas om att rida. Vi hittade en mysig stig som vi inte följde hela vägen runt, vi visste inte hur långt det var.

IMG_2882Alva, Leoni , Bosse och Jonatan

Jag och Petra gick hela rundan dagen efter då ungarna var på dagis, det tog ungefär en timme. Väldigt fin skog och hundarna tyckte det var toppen att få komma iväg på lite andra marker! Det har ju varit lite fattigt med den varan på grund av Dolfis konvalescens, men han fick faktiskt följa med!

Dock i koppel en bra bit, men sen fick han gå lös och det har inte visat sig  på något negativt vis efteråt.  Jag har rätt gott hopp just nu, men jag tror att jag alltid kommer att få ”spara” lite på honom.  Men så länge han kan göra nånting vettigt så är jag jättenöjd!

IMG_2890Gissa vad han spanar på?

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

