Frövi tur och retur

Ja, puh! Landade hos Pernilla klockan sju i lördags morse, och strax innan nio var vi framme i Frövi. Mitt hopplopp gick runt tio, och åtta timmar senare stod jag på startlinjen för agilityloppet…

Fast Pernilla hade det nog lite värre, hon kör ju bara hopptvåan med sina två, så hon gjorde sina båda starter runt fyra. Fast det var ju mitt fel! 😆

Man kan sammanfatta båda loppen med ”slalomkrångel!” Båda ingångarna missade hon, och i hopploppet gick hon slalom mellan två hinderstöd. 🙄

Den ingången var i och för sig hemskt besvärlig då det var avstängt för mig mellan tidigare nämnda hinderstöd och ingången, plus att hon hade rivit hindret strax innan så det låg ingen bom där.

Vodpod videos no longer available.

Däremot är jag jättenöjd med vårt agilitylopp, förutom slalomingången då.  Hon gjorde jättefina kontaktfält och vi gick i mål med fem fel. Nu stannade vi inte till resultaten kom upp, så jag vet inte vart vi hamnade.

Vodpod videos no longer available.

Vi har haft en toppendag jag och Pernilla, trots all väntan.  Vädret var fint, vi gick på promenad och närapå vilse. Terror stod för god underhållning då han ställde sitt kupoltält på ända,  med sig själv i, då han blev lämnad i tältet en liten stund.  När vi senare naglade fast det med tältpinnar brottade han sig ut och blev jagad över hela parkeringen av hjälpsamma tältgrannar.

IMG_2774Terror praktiserar Gladiatorboll.

Det blir visst shopping av stålbur nu  för Pernilla. Och möjligtvis även en husvagn har jag hört rykten om! Kampanj pågår på hemmafronten.

Vi ses!

Familjen Gustafsson

3 thoughts on “Frövi tur och retur

  1. Så fina kontakt fält ni fått. kanon. Ni gör fina lopp.
    Visst ska ni till DM i knivsta och nynäshamn ?
    Vore så skoj att få träffas.
    kram

  2. Jag vill oxå ha dina kontaktfält… Övning ger som sagt färdighet så vi tränar och sliter och det går bättre o bättre men det dröjer tills dom kommer att sitta!
    Men det dröjer ju tills vi e i 3:an oxå så vi har gott om tid, hahahaha

    Det är så j-a tråkigt när väntetiden blir så lång, var likadant i Märsta i helgen. Första loppen gick 0830 och mitt första runt 12 och mitt sista strax efter 17, jösses man hinner ju gå ner i koma eller…

    Ses på DM imorrn
    Hej hopp

Kommentera

