Lite bus…

I förmiddags skulle vi gå på promenad.  De senaste dagarna har Dolfan så gott som överraskningssprängt grinden så fort jag tagit i handtaget, så vi har haft lite träning på det… 🙄

Och mycket riktigt, han gjorde det igen och sket fullkomligt i mitt ”gå här”-kommando som jag börjat använda då vi ska lugnt och sansat ut genom grindhålet. Till råga på allt satte han iväg uppför stigen och höll för öronen för allt vad han var värd och ville inte lyssna! *morr*

Utan mankemang fick han helt enkelt vara kvar hemma utan promenad, och det var en mycket snopen hund som blev lämnad kvar på tomten. Nu gick vi bara en superkort vända, jag hade honom i sikte så gott som hela tiden.  Det var en runda mest för sakens skull, om man säger så! Kan man inte lyssna i grindhålet lär man inte kunna lyssna på promenaden heller, alltså får man vackert stanna hemma var väl det jag försökte förmedla!

När vi kom tillbaka var han skapligt fjäskig, hånglade med min hand och gjorde sig till.  Det skulle bli intressant och se hur han uppförde sig vid nästa promenadtillfälle?

Jag lämnade hundarna hemma ett par timmar medan jag åkte till Vassunda golfbana och åt lunch med bl.a Anette och min kollega Peppe. Anette är generalagent för Steel-Joint och hon hade tagit med sig en stooor påse som Dolfis ska få testa.

Det finns många solskenshistorier om denna produkt på hästsidan, och nu har det börjat dyka upp likaledes på hund då hästfolk sällan är hundlösa.  Det är en produkt som har funnits länge på marknaden, och är ett mycket uppskattat kosttillskott till hästar med ledproblem. Den används även i förebyggande syfte, och jag har aldrig hört någon som varit missnöjd.  Och nu finns det dessutom förpackningar i hundstorlek, så man slipper köpa en hink på fem kilo ifall man nu inte råkar ha en häst man kan sno ifrån!

Det ska bli väldigt spännande och se ifall det kan ge Dolfis lite extra hjälp i sin läkning, vi har nu börjat trappa ner på Metacamet. Han lever på som vanligt här hemma, och han är inte halt än så länge i alla fall. Jag försöker ju att undvika de värsta belastningarna, typ som att forcera grinden och störta uppför stigen helt okontrollerat men det är inte helt enkelt.

Men idag när vi kom hem från promenad nummer två hade han varit sååååå duktig! Han var uppmärksam genom grinden, gick med oss andra i ett fint promenadtempo och kom glatt och snällt på inkallning, så en rolig belöning var på sin plats! Han fick dyka ner i poolen ett par gånger efter sin pinne, för han gillar verkligen att bada! Han är skapligt modig, fast han dyker i från en bänk, så det är inte från marken han hoppar. Annars hade det varit spänstigt, må jag säga?

Vodpod videos no longer available.
Liiiiite måste han få leva också…

IMG_2770Solar…

Vi ses!

Familjen Gustafsson

4 thoughts on “Lite bus…

  1. Hej Doffi….

    Lite otyg måste man få göra som 11- månadersvalp.

    Min matte är intresserad av det där medlet för leder…

    Kram
    Crozza

  2. Hej! Nej det var Gretas första pinne i agilitytvåan. Hon behöver ta en sista hoppinne i kl2. Det var nära i helgen. Synd med platta tunneln, som du såg på filmen. Kram

  3. Hihi vilket plask oj så söt du är lilla söta blöt djur. Vi har hållit tummarna hela dagen åt er nu och hoppas det gått bra i Frövi. För visst skulle ni dit i helgen.
    Soliga hälsningar
    Annso Nova Minus

  4. Vilken badkille, han beter sig precis som pappsen. Mammsen skulle däremot ALDRIG sätta sin fina tass i poolen… Usch säger hon om att bli blöt 🙂 Kanon med lite Steeljoint till lillkillen!

    Ps. Jag var nog blötare än dig på DM för jag hade glömt regnkläderna hemma 😉 har inte vågat tala om för Sandra att jag diskade Peggen i hopploppet 🙂

    Ha det gott

Kommentera

