Ropar inte ”hej” riktigt än…

…men idag gjorde hon klart godkända kontaktfält! Jag tog fram ryssen var väldigt bestämd och lite avmätt under uppvärmningen (vi körde vår torrhandling på ”kvar”-kommandot) så hon blev lite fjäskig, ett trick jag har provat förut. Inte så skoj kanske, men när hon är sådär dryg och flamsig så måste jag ta till trista metoder för att få henne att skärpa till sig!

Och det gjorde hon faktiskt! Jag känner mig verkligen jättenöjd, fast jag var så fokuserad på kontaktfälten att jag hamnade på fel sida på några ställen, plus att hon sprang förbi gungan. Hamnade lite i bakvattnet på slutet så det blev lite strul där också.

Vodpod videos no longer available.

Detta förseglar dock mitt öde att åka till Frövi. Jag hade tänkt att låta bli, men nu vill jag få detta att funka, och då måste jag ta de tillfällen som bjuds.

Jag har inte bestämt mig hundraprocentigt än, jag funderar fortfarande på om jag orkar med deras vansinniga körschema! Jag tycker man som tävlande borde få veta innan att man anmäler sig till en logistisk katastrof! Då kan man i alla fall välja om man orkar med att sitta och vänta hela dagen samtidigt som samma bana byggs vid tre olika tillfällen. Och dessutom betala pengar för det… 🙄

Vi ses!

Familjen Gustafsson

PS: Hopploppet idag vill jag knappt nämna, jag glömde bort banan och gick i mål med glada tillrop som ”max tre varv” osv.  😆

Tidigare lopp blev inte filmat, då ”nån” glömt att tömma kameran… 😳

3 thoughts on “Ropar inte ”hej” riktigt än…

  1. Å andra sidan har Frövi kört samma schema i alla år jag tävlat där o jag åker ändå… Man lär sig visst aldrig. Det är typ årets närmaste tävling så…

  2. Kanoners kanon att kontaktfälten börjar funka igen, övning ger ju färdighet som bekant.
    Själv fick jag total härdsmälta på Häverö i helgen och sabbade hela hopploppet, ja håller med Charlotte, man e ju kvinna och ska kunna fixa allt samtidigt men ibland går det åt h-e!!

Kommentera

