Inget trendbrott…

Igår var vi anmälda till Knivstas kvällstävling. Den var över i ett nafs, jag åkte hemifrån strax efter fyra och var hemma igen kvart över sju! De körde effektiva stilen, vilket jag tyckte var toppen! Det blev att man körde andra loppet medan andan fortfarande var uppe, jag behövde inte lägga undan hunden mer än för att gå banan.

Agilityloppet var först, jag laddade som vanligt med vår lydnad utan hinder. Balansen kom som nummer tre, och ännu en gång hoppade hon kontaktfältet. Skit också! Jag var i alla fall så pass närvarande att jag tog om det, och hon var så laddad att jag fick göra det ytterligare en gång till och med! När vi därefter fortsatte blev vi avvisade av plan för att vi tragglat…

Det var ett önskemål från arrangören, det har säkert stått i  PM också. Det meddelades visst i högtalarna under banvandringen men i ärlighetens namn så lyssnade jag inte så noga då.  Helt mitt misstag att ta på mig, och jag skulle absolut bli avbruten och avsänd av banan.  Fast nu var det ju inte riktigt jag som blev avbruten, och möjligen skulle platsen kunnat väljas med bättre omsorg. Eller vad säger ni själva?

Vodpod videos no longer available.

Hopploppet var jag så nöjd med! Jag klarade svårigheterna i början på banan, men tyvärr går jag för tidigt vid långhoppet så jag drar henne snett med mig. Ett sånt där skitfel, ni vet. Så ”långhopp” är numera uppskrivet på ”att träna”-listan! 😀

Vodpod videos no longer available.

Jag har också tagit tillfället i akt att efteranmäla till Gagnef-Floda. Jag hörde ryktas om eventuella bortlottningar i Frövi, och då kanske jag inte åker dit i stället. Jag är även anmäld till Nynäs, vi får se vad vi kommer iväg på!

Vi ses!

Familjen Gustafsson


2 thoughts on “Inget trendbrott…

  1. Hmm, ja avbryta är väl inte det bästa och då kan man väl välja så bra tillfälle som möjligt helt klart! Klart du ska komma till Gagnef/Floda också 🙂

  2. Shit vad du tävlar! Och vad mycket smidigare det är att ”bara” ta med sig hund och husvagn än att putsa seldon och vagn och släpa med sig allt detta + häst…. 🙂

Kommentera

