Resten av Sundsvall

Nu är vi hemma igen, och jag måste säga att helgen artade sig prestationsmässigt! Efter vårt agilitylopp i fredags med hoppade kontaktfält och allmänt kaos levde jag och andades kontaktfält i ett dygn ungefär! Jag hade bestämt mig för att lördagens agilitylopp var enbart inriktat på kontaktfälten, och då framför allt balansen.

Hon skulle ta kontaktfältet, och gjorde hon inte det skulle jag göra om balansen tills vi tamejtusan blev utslängda från plan! Jag värmde henne lite extra med att köra lydnad utan hinder på mitt ”kvar”-kommando, och det funkade bra. Balansen kom som hinder fem, hon tog kontaktfältet jättefint och därefter fortsatte vi loppet, nollade, kom sexa och fick vår första SM-pinne! 😯

Ja, herregud…

Vodpod videos no longer available.
Lördagens Ag3

Sen var det dags för hopploppet, och den banan tyckte jag var jätterolig! Det var det fler som tyckte, för det var nolla på nolla som gick in så jag försökte köra så offensivt jag bara kunde.  Och det gick riktigt skapligt fram till slutet, då jag hamnade efter henne på en raksträcka mot en makarontunnel.  Fast jag vet inte om det hade spelat någon roll ifall jag varit på rätt plats, jag fick känslan av att hon hade redan bestämt sig för den där tunnelingången sedan länge som självklart inte var den rätta.   Hon är egentligen inte så svår att få stopp på. Utom nu då…

Vodpod videos no longer available.
Jäsingens också!

Söndagens agilitylopp kom vi  i mål med nöd och näppe på 10 fel. Jag glömde ett byte efter gungan, sen fick hon lite spader när jag bytte lite för tidigt bakom henne i slalom. Men hon gjorde återigen fina kontaktfält, och egentligen var det målet idag också. Så jag är väldigt nöjd,  det var en skön känsla ändå när jag gick i mål. Hoppas hela Gotland-Skutskärtrenden är bruten och att vi fått tillbaka ett dugligt beteende på kontaktfälten!

Hopploppet var egentligen inte någon svår bana att komma ihåg, den stora utmaningen var nästan banvandringen då det blev väldigt rörigt med folk överallt! Det var svårt att få nån slags överblick och därmed krångligt att ta ut en bra linje.  Trots det så nollade vi, dock med lite Hawaii-handling på slutet. Av en massa nollor kom vi på tionde plats och fick ännu en SM-pinne! 😀

Vodpod videos no longer available.
Söndagens H3

Jag känner mig nöjd med våra småskakiga prestationer, det känns ändå som att vi börjar närma oss någon slags stabilitet. Nån SM-satsning tänker jag fortfarande inte göra, och skulle vi mot förmodan samla ihop de pinnar som behövs så får jag tänka på det då.  Fast det är ju alltid roligt att få pinnar, det ska jag villigt erkänna! Men just nu gör vi nog bäst i att skaffa oss rutinen i klass 3, jag gör fortfarande lite tavlor som kanske borde kunnat förutses lite bättre.

Jag tycker också att upplägget som Sundsvall hade att köra klasserna var för sig var toppen! Det var inget tryck alls på tävlingsplatsen, inga toaköer, lagom med folk och ingen behövde stå i evigheter och vänta i cafeteriakön. Det samma gällde parkeringen, nu försvann ju majoriteten av tävlande när deras klass var slut, det brukar ju alltid köra ihop sig där med platser.  Och så var man som tävlande klar inom rimlig tid! Hoppas fler arrangörer tar efter!

Nu är det tillbaka till verkligheten, idag startar årets ”Hell Week”. Ridskolehästarna kommer in från betet, och alla ska ha på sig skor inom loppet av några dagar. Så  ser ni nån krokig kärring med ändan i vädret är det förmodligen jag!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

7 thoughts on “Resten av Sundsvall

  1. ja, era lopp ser tajta och bra ut nuförtiden. Bra med balans fokus också, det hjälpte ju!!! Heja Heja flera sm-pinnar!!!!

    du jag kör klass två (och vi stannar väl där…), då va skutskär bara 3dgr ;p

  2. Man blir så imponerad så det saknas ord! Och här går man och ojar sig över Tea 4 mån som inte vill vara rumsren och Alfonz 9 mån som visserligen blev BIS Jr i helgen, men pinkar in allt han ser!
    Vilket kanonjobb du gör med vovvarna!
    Kramis Eva, Lasse, Alfonz & Tea

Kommentera

