Mera sjukdom och förfall

Leoni har fått vattkoppor. Det har ju florerat på dagis hela våren, och hon har varit den enda som inte lyckats bli smittad. Vattkoppor kommer ju aldrig speciellt lägligt, men jag är ändå glad att hon får det nu när hon är liten.

Idag berättade en kund till mig att hennes 15-åriga dotter låg hemma med uppsvullet ansikte samt en körtel på halsen som svullnat till läskiga proportioner. Hon var jättesjuk! För att inte tala om vad ett prickigt uppsvullet ansikte kan ställa till det för en 15-årig tjej… 🙄

Däremot är Leoni inte speciellt sjuk, hon hade lite feber igår, det var det enda. Än så länge är det inte så många prickar, fast vi får se vart det slutar. Emil var här och snickrade i morse och erbjöd sig att stanna en stund  så jag kunde åka och jobba,  det var ju toppen!

Tråkigt nog får Limpan stanna hemma från Skåne, hon skulle ha åkt ner med sin pappa dit idag.  Jaja, det får bli när jag åker till Sundsvall istället!

Den där poolen har verkligen varit ett lyckat inköp! Vi har använt den flitigt, fast både Dolfis och Leoni har nog varit flitigare än jag…
Idag har de badat bägge två samtidigt, för efter skyfallen (som jag var lyckligt ovetande om) kom solen fram och det blev jättevarmt! Dolfan fick sitt simpass och Leoni hoppade i och ur poolen men satt och huttrade i sin handduk alltsom oftast. Hon ville gärna leka  ”jölafru” (sjöjungfru), men vattnet  var lite kallt!

IMG_2669Familjens båda sjuklingar.  Gissar att jag inte räknas…?

IMG_2672Dolfan passvilar. Med uppdragna ben som en död insekt, *fniss*

Vi ses!

Familjen Gustafsson

3 thoughts on “Mera sjukdom och förfall

  1. vill också ha det sådär! =)

    tänkte att du kunde få klämma lite på Pi i morron, eftersom du var först på plats så att säga. men eftersom Li är sjuk så kanske du inte kommer… kom jag på nu?
    kramem

Kommentera

