BFF

Mammas valp Dexter och Dolph har ju funnit varann. Det hade ju varit skoj ifall Dolfis inte hade varit på rehablistan här hemma. I början av helgen var det verkligen inte lätt,  jag fick varva burvistelse på dom hela tiden! Men så småningom har det lugnat ner sig, fast jag har fått agera partypooper gång efter annan.

Men nu har de hittat på ett sätt att kunna leka på ändå, de ligger ner båda två på golvet/buren och nojsar med varann, de är supergulliga ihop!

IMG_2380

IMG_2401

IMG_2403

IMG_2405

IMG_2383

Dolfis är verkligen en vänlig själ. Han putsar och tar hand om valpen, och finner sig i att bli omkringschasad av de andra hundarna. Det finns inte ett ont ben i hans kropp, jag tror inte jag har sett honom svara upp eller bli sur en enda gång.

Det är en egenskap jag uppskattar stort, särskilt med tanke på att han är kille.  De har ju en förmåga att annars ta sig vatten över huvudet i sina föresatser att bevisa sina manliga sidor. Så nu är det lite upp till mig att hålla honom borta ifrån otrevliga upplevelser, men ska jag vara riktigt ärlig så tror jag att hans okänsliga sida räddar honom lite där också!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

3 thoughts on “BFF

  1. Hej på er!
    Dolfis är verkligen en toppenhund! Vi vill att han blir frisk snart!

    Yazza hjälpte mig att få ner fåren i fållan.

    Om vi inte hörs så ha det så bra i midsommar!

    Kram
    från mig och Crozza som kämpar i hagen!!

  2. dolph har fått sin morfars underbara temperament. han blir ALDRIG arg, inte på andra hundar eller människor

Kommentera

