Fix för rehab

Idag har jag förberett (läs suttit i telefonkö) för Dofis rehab. Första besöket blir den 9:e på Strömsholm, de ville gärna kolla på honom efter operationen. Jag var därefter i kontakt med Ultunas rehabavdelning och frågade ifall de kunde tänka sig hjälpa oss i fortsättningen, det känns mer rimligt att åka dit ett par gånger i månaden.  Jag fick en tid den 15:e där, så nu känns det ganska laddat för tillfrisknande!

Har också råddat med poolen, jag ändrade mig och köpte den minsta modellen, fick tag på en på Blocket. Fanns i Lagga, inte alltför långt bort, billigt och med en massa tillbehör! Sysslade lite med markförberedelsen i helgen, så nu var den bara att ställa upp… 🙄

Leoni var väldigt duktig, hon var hantlangare hela tiden! Dock blev hon lite sur när hon begrep att det skulle dröja rätt länge innan hon skulle kunna bada…

IMG_2360

De jag köpte poolen av berättade att det tar ungefär åtta timmar att fylla den ifall man låter vattnet stå på hela tiden. Så efter ett tips av min rörmokare  tänkte jag låta pumpen gå en halvtimma morgon och kväll, jag har ju ingen lust att torrlägga brunnen på köpet! Det kommer ta ungefär 8-10 dagar att få den full, men Doffe lär ju inte behöva använda den än på ett tag ändå, så det funkar ju. Har kollat upp möjligheten att få vatten utkört, så den möjligheten finns också. Men det kostar ett par tusen, så jag hoppas att det funkar så här!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

5 thoughts on “Fix för rehab

  1. Vi fyllde poolen från vår brunn också och gjorde likadant som du tänkte göra. Vi lät pumpen gå någon timme då och då så fick det ta lite längre tid istället. Funkade fint här i allafall!

Kommentera

