Trött och premiär

Fy vad jag får gneta den här veckan! Det här var verkligen den sämsta veckan nånsin jobbmässigt att vara borta en dag. Och när man har som mest att göra tillkommer det alltid en massa skit, och idag blev det så illa att jag fick be mamma hämta Limpan på dagis. Jag hann helt enkelt inte! I morgon är det inte ett dugg bättre, annat än att jag har kortare resor.

Till råga på allt skulle jag titta till  fåren, och först hade jag bara tänkt att fixa vattnet. Men jag kunde inte riktigt hålla mig, så jag tog ut Mary i hagen så vi kunde få ta ett varv i några minuter. Och hon tycker det är fantastiskt roligt med får! Hon blir så tänd och uppåt, det lyser om hela henne när hon ligger på pass där i gräset! Jag gjorde några korta höger/vänsterskick, och hon var skapligt duktig (utom då hon gjorde en självutnämnd delning)  faktiskt! Höll ut fint gjorde hon också, vi har ju haft stora problem med det tidigare.

Fåren känns väldigt bra, de var hemskt nyfikna när jag kom. De hade stuckit ut huvudena genom stängslet och glodde på vad jag hade för mig. Men så fort jag kom för nära så försvann de, så de är vana människor och hund men inte alls tama.  Vi får se hur det blir i flocken när ryafåren kommer till helgen!

140_leapsheep

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

